وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان اعلام کرد که برای نخستین بار از فناوری «بلاک‌چین» برای تشخیص داروهای جعلی در این کشور استفاده می شود.

استفاده از فناوری «بلاک چین» برای تشخیص داروهای جعلی در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان اعلام کرد که برای نخستین بار از فناوری «بلاک‌چین» برای تشخیص داروهای جعلی در این کشور استفاده می شود.

این وزارتخانه افزوده است که فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه/ بهداشت افغانستان تفاهمنامه استفاده از فناوری بلاک‌چین (بلاک زنجیره‌ای) را با نماینده شرکت فانتوم آپریشنز امضا کرده است.

به گفته وزارتخانه، بر اساس این تفاهمنامه، شرکت فانتوم آپریشنز با استفاده از فناوری «بلاک‌چین» وزارت صحت عامه/ بهداشت را در تشخیص داروهای جعلی، ایجاد مدیکل ریکارد در شفاخانه‌ها و الکترونیکی سازی پرونده مریض همکاری می‌کند.

به نوشته اطلس، وزیر صحت عامه/ بهداشت افغانستان تطبیق این سیستم را در مراکز صحی یک اقدام ارزشمند دانسته و گفت: وزارت صحت عامه متعهد بر نهادینه سازی حکومت داری الکترونیکی در بخش صحت می‌باشد. تکنالوژی بلاک‌چین، وزارت صحت عامه را در آوردن شفافیت، سرعت بخشیدن و موثریت در کار کمک می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.