سرما خوردگی و آنفولانزا با سردی هوا افزایش یافته است.

آنفولانزا را جدی بگیریمبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: شهروندان بهتر است مراقبت‌های لازم درخصوص شیوع بیماری‌ها در فصل سرما را مدنظر قراردهند.

 قزلباش افزود: این دانشگاه با ارائه آموزش‌های ویژه به کادر بیمارستانی ودرمانگاهی و همچنین توزیع واکسن آنفلوانزای مورد نیاز درداروخانه‌ها و بخش خصوصی تمهیدات را اندیشیده ومشکلی وجود ندارد.

او گفت: با توجه به پیش بینی انجام شده شیوع این بیماری در استان از اواخر آبان آغاز و در ماه آذر به اوج خود می‌رسد که در این راستا دانشگاه علوم پزشکی زنجان پیش بینی مقابله‌ای را در این بخش مورد توجه قرار داده است

لازمی، پزشک عمومی هم دراین خصوص گفت: سردرد، آب ریزی بینی، درد عضلانی از علائم سرماخوردگی است و در آنفلو انزا هم این نشانه‌ها به صورت شدیدتر خودنمایی می‌کند.

او افزود: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که با تب، سرفه، سردرد، گلودرد، درد عضلانی، تعریق، آبریزش بینی و گاهی استفراغ و اسهال (بویژه در کودکان) تظاهر می‌­کند که تب و سرفه به عنوان علایم کلیدی بیماری آنفلوانزا محسوب می‌شود..

 لازمی به شهروندان توصیه کرد، برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، خودداری از دست زدن به بینی و چشم ها، پوشاندن دهان و بینی با دستمال کاغذی، هنگام سرفه و عطسه، انداختن دستمال کاغذی‌های استفاده شده در سطل زباله را مورد توجه قرار دهند

در صورت ابتلای افراد به این نوع بیماری نیز توصیه می‌شود استراحت کامل داشته باشند و برای بهبودی مایعات، ویتامین، میوه و سبزیجات سالم مصرف کنند.
 
انتهای پیام/ن
 

سرما خوردگی و آنفولانزا با سردی هوا افزایش یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.