معاون درمان وزرات بهداشت:

۶۰ درصد بیماری‌های واگیردار بین انسان و دام مشترک هستند

جان بابایی با بیان اینکه سیر بیماری‌های عفونی بیشتر به سمت انسان و دام است، گفت: حدود ۶۰ درصد این بیماری‌ها مشترک و یک روند رو به افزایش دارند.

۶۰ درصد بیماری‌های واگیردار مشترک بین انسان و دام استبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی معاون درمان وزرات بهداشت در اولین کنگره ملی حفاظت و بیماری‌های حیات وحش که صبح امروز (سه شنبه) در سازمان محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: نزدیک به ۷۰ درصد بیماری‌های کشور همچون فشار خون، دیابت و بیماری‌های سرطانی غیر واگیر است که هزینه‌های زیادی دارد.

او افزود: همچنین بیماری‌های عفونی به عنوان عامل تهدید کننده‌ای هستند که اگر به آن ها توجه نشود ممکن است  افراد را  با مشکل روبه رو کند.

جان بابایی با اشاره به اینکه سیر بیماری‌های عفونی بیشتر به سمت بیماری‌های انسان و دام است، گفت: حدود ۶۰ درصد این بیماری‌ها مشترک و یک روند رو به افزایش دارند.

معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد: اثرات و عواقبی که این بیماری‌ها ایجاد می‌کند متعدد است و سالانه ممکن است تعداد زیادی دام از بین برود.

او با بیان اینکه این بیماری‌ها در بعضی از کشور‌ها شدتش بیشتر است و کشور ما را هم درگیر خواهد کرد، تصریح کرد: علاوه بر عوارضی که این بیماری‌ها ایجاد می‌کند؛ در حوزه سلامت هم باید هزینه‌های زیادی را پرداخت کنیم به عنوان مثال به طور متوسط بین ۳ تا ۵ میلیون هزینه درمان بیماری هاری است.

جان بابایی عنوان کرد: عوامل مداخله گر در روند افزایش این بیماری‌ها متفاوت است به همین دلیل در مورد این بیماری‌های مشترک نوع مداخله گر ما در مقایسه با سایر بیماری متفاوت است.

معاون درمان وزرات بهداشت گفت: خوشبختانه برای پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها کمینه مشترکی بین محیط زیست و وزرات بهداشت هست.

جان بابایی تصریح کرد: ما هر سال اصطبل‌ها را سم پاشی می کنیم، ولی هر سال در همان مناطق دوباره شروع بیماری داریم و این شاید به این دلیل است که ما باید کار اساسی انجام دهیم که یک سر آن سازمان برنامه و بودجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار