آمریکا به دنبال تحمیل جنگنده‌های اف-۳۵ به دانمارک

سفیر آمریکا در دانمارک از مقامات کپنهاگ خواست تا جنگنده‌های اف-۳۵ بیشتری از این کشور خریداری کنند.

آمریکا دانمارک را به خرید اف-۳۵ بیشتر ترغیب کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا دانمارک را ترغیب به خرید جنگنده‌های اف-۳۵ بیشتری از این کشور کرد. کارلا سندس، سفیر آمریکا در دانمارک این پیغام را از سوی دولت این کشور به مقامات کپنهاگ ارائه کرد.

تاکنون دانمارک ۲۷ جنگنده اف-۳۵ را از آمریکا خریداری کرده است، اما دستکم ۵ فروند از این جنگنده‌ها به طور دائم در آمریکا مستقر خواهند بود. سفیر آمریکا به یک روزنامه محلی گفت برخی از هواپیما‌های دانمارکی در آمریکا باقی می‌مانند، زیرا خلبانان این کشور در آریزونا آموزش خواهند دید و  حدود ۲۲ جنگنده به دانمارک فرستاده می‌شوند. سندس در ادامه گفت: این تعداد جنگنده در مقایسه با ۴۰-۳۸ جنگنده اف-۱۶ که شما در حال حاضر دارید، خیلی زیاد نیست. این در واقع نشان‌دهنده کاهش تعداد جنگنده‌هاست و دانمارک باید این موضوع را بررسی کند.

بنابر اعلام وزارت دفاع دانمارک ۳۰ جنگنده اف-۱۶ در این کشور در حال بهره برداری است. پیش از این نیز سفیر آمریکا در دانمارک نسبت قدرت و ظرفیت ناکافی یگان‌های پروازی ناتو، پیمان آتلانتیک شمالی، در قطب شمال ابراز نگرانی کرد و از دانمارک خواست تا به وعده‌های سه ساله خود برای تقویت دفاعی و نظارتی در این منطقه عمل کند.

همچنین واشنگتن از تمامی اعضای ناتو خواسته است تا در نشست ماه دسامبر این سازمان، برنامه خود برای ارتقا هزینه‌های نظامی را اعلام کنند. دانمارک در فاصله سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ قرار است ۲۷ فروند جنگنده اف-۳۵ ساخت شرکت لاکهید مارتین آمریکا را دریافت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اگر جنگنده های F35 امریکا هم مانند هواپیماهای بوئینگ امریکایی که دائما سقوط می کنند باشند ناتو دیگر نیازی به دشمن ندارد.
آخرین اخبار