در کتاب جدیدی که توسط یک مقام ناشناس کاخ‌سفید نوشته شده، آمده است گزارش‌هایی که به ترامپ ارائه می‌شود فقط باید به یک نکته واحد خلاصه شود در غیر این صورت او عصبانی می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه بیزینس اینسایدر در مطلبی نوشت مشاوران ترامپ باید گزارش‌های خود را خلاصه کنند تا ترامپ عصبانی نشود.

در کتاب جدیدی که توسط یک مقام ناشناس کاخ سفید نوشته شده، آمده است گزارش‌هایی که به رئیس جمهور دونالد ترامپ ارائه می‌شود فقط باید به یک نکته واحد خلاصه شود در غیر این صورت او آزرده شده و از پیچیدگی متن عصبانی می‌شود.

این کتاب که با عنوان «هشدار» منتشر شده توسط همان شخصی نوشته شده است که در سال ۲۰۱۸ نویسنده یک مقاله ناشناس در نیویورک تایمز بود. هنوز مشخص نیست که آیا این مقام هنوز عضو دولت است یا خیر.

مقامات کاخ سفید به آرامی از ابتدای دولت ترامپ متوجه شدند که اسناد و گزارش‌های طولانی موثر نیستند و ترامپ تمرکز خود را از دست می‌دهد و تصاویر و طرح‌های گرافیکی را به همه چیز ترجیح می‌دهد.

این نویسنده ناشناس در ادامه کتاب خود نوشته است: بار‌ها به مقامات گفته می‌شود که مطالب را خلاصه کنند تا رئیس جمهور به خوبی بر آن مسلط شود. هنگامی که ترامپ برای نخستین بار به مقام ریاست جمهوری رسید به تنظیم کنندگان گزارش‌ها و اسناد اعلام کرد که اسناد و گزارش‌های طولانی را به کاخ سفید نفرستند.

این موضوع سبب افزایش تنش‌ها شد. سپس به مقامات گفته شد که فقط اسناد را در قالب نرم افزار پاورپوینت (PowerPoint) وارد کنند زیرا ترامپ از طریق بصری و به طور خلاصه آن‌ها را بررسی می‌کند. سپس به آن‌ها گفته شد که صفحه‌های پاورپوینت را کاهش دهند زیرا رئیس جمهور نمی‌تواند تصاویر زیاد را بررسی کند.

زمانی به مقامات تنظیم‌کننده گزارش‌ها گفته شد که نکات هر گزارش را تنها به سه نکته یا حتی یک نکته کلیدی کاهش دهند همچنین به آن‌ها گفته شد که پیام کلی (در مورد مسائل پیچیده مانند آمادگی نظامی یا بودجه فدرال) را فقط به سه نکته اصلی کاهش دهند.

این نویسنده ناشناس در بخش دیگری از این کتاب نوشت: اما از نظر ترامپ این هم خیلی زیاد بود. به زودی دستیاران و مسئولان تنظیم‌کننده گزارش در کاخ سفید با مشکلات زیادی روبه‌رو شدند. آن‌ها باید برای تهیه متن گزارش‌ها با هم رایزنی می‌کردند. بسیاری از آن‌ها دچار سردرگمی شده بودند و ساکت شده بودند. از نظر ترامپ باید با یک نکته اصلی وارد گزارش شوید و آن‌ها را بار‌ها و بار‌ها تکرار کنید. برخی از مقامات با نارضایتی به این توصیه‌ها واکنش نشان می‌دهند و می‌گویند که نمی‌توانند تا این حد به مهارت خود آسیب وارد کنند.

با این حال، کسانی که توصیه‌های دستیاران ترامپ را رد کردند به طور دائم بهای آن را پرداخت کردند و حتی از کار خود اخراج شدند. آن‌ها انتظار داشتند که با ترامپ وارد یک بحث عمیق سیاسی شوند. اما او خواهان این موضوع نبود. ترامپ بار‌ها به خاطر متن گزارش‌ها و اسنادی که به وی می‌دادند بر سر دستیاران خود فریاد می‌کشید. او می‌گفت: این افتضاح است و این کلمات هیچ معنی ندارند.

توضیحات این نویسنده تا حد زیادی مطابق با گزارش‌های رسانه‌های خبری درباره سبک توجیهی عجیب ترامپ است. در ماه مه سال ۲۰۱۷، واشنگتن پست گزارش داد که ترامپ غالباً خواستار کوتاه شدن جلسات توجیهی بود و غالباً سخنان دستیاران خود را برای گفت‌وگو درمورد موضوعات غیر مرتبط قطع می‌کرد.

مطلبی از مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در زمانی که مدیر سازمان سیا بود، نقل شده است که وی اظهار داشت ترامپ در شنیدن گزارش‌ها از خلاصه گویی لذت می‌برد.

رویترز هم گزارش داد که مقامات امنیت ملی آمریکا راهکار‌هایی مانند ذکر نام ترامپ را در هر بند متن اسناد ارسالی اتخاذ کرده‌اند زیرا او در صورت مشاهده نام خود به خواندن متن ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۶ آذر ۱۳۹۸
عه مثه منه
آخرین اخبار