در نسخه این هفته از مصرف شیر الاغ، خسارت ۶۰ میلیاردی به ارژانس کشور و بیکاری اساتید موسسات آموزشی خواهیم گفت.

از چالش مصرف شیر الاغ تا خسارت 60 میلیاردی آشوبگران به ناوگان ارژانسبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  چند وقتی است فروش و تبلیغات شیر الاغ زیاد شده است البته سازمان دامپزشکی دو روز گذشته تولید این محصول را ابلاغ کرده و گفته است از نظر ما تولید، عرضه و مصرف آن بلامانع است و بعد از انتشار این خبر پیامک‌های فراوانی به سامانه ۱۰۰۰۱۹۱۵ ارسال و در آن تایید سلامت این شیر‌ها از سوی وزارت بهداشت خواسته شد.
 
کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذاودارو درباره مصرف شیر الاغ اظهار کرد: تاکنون هیچ تولیدکننده‌ای برای تولید صنعتی و بهداشتی شیر الاغ در کشور هیچ مجوزی از وزارت بهداشت و سازمان غذاودارو تهیه نکرده است و قاعدتاً فروش آن چه در فضای مجازی و چه در واحد‌های صنفی در هر نقطه از کشور تحت هر عنوانی غیرمجاز و ممنوع است و مطابق قانون در صورت مشاهده برخورد خواهیم کرد.
 
حال که فروش این شیر‌ها از نظر دامپزشکی مورد تایید، ولی از نظر وزارت بهداشت غیرقانونی است؛ موضوع بحث‌برانگیزی نیست، اما آیا از شیر الاغ استفاده کنیم یا خیر؟

جهانپور گفت: شیر الاغ از هر طریقی که تهیه شده باشد با یک علامت سوال جدی مواجه است و به طور کلی مصرف آن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

پس از اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین و گران شدن آن، برخی اعتراضات در شهر‌های مختلف کشور انجام شد، اما این اعتراضات توسط برخی از اغتشاشگران و عوامل هدایت شده از طرف ضدانقلاب به آشوب و ناامنی کشیده شد. این اغتشاشات منجر به آتش کشیده شدن بانک‌ها و اموال عمومی شد که حتی آمبولانس‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبودند.
بیشتر بخوانید:جزئیات اجرای طرح رتبه بندی معلمان/ افزایش حقوق از مهر ۹۸ اعمال می‌شود
طبق گفته‌های سیدرضا معتمدی معاون فنی و عملیات اورژانس تهران این آشوبگران جزء مردم عادی نبودند چراکه به صورت سازماندهی و با اسلحه‌های سرد و گرم به آمبولانس‌ها و برخی از مراکز اورژانس حمله و حدود ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومان خسارت وارد کردند.
 
سال ۹۰ طبق مصوبه ریاست جمهوری یک سری موسسات علمی کاربردی به وجود آمدند که بعد از ۶ سال اعلام شد کلیه مراکز علمی کاربردی باید منحل شوند، اما در مصوبه سال ۹۱ در بند اول آن ذکر شده است که در صورت منحل شدن موسسات آموزشی نیروی انسانی به وزارت علوم منتقل شوند.

طبق گفته‌های وزارت علوم اساتید که کد استخدامی ندارند باید به امور استخدامی مراجعه کنند تا کدهای خود را دریافت کنند، اما سازمان امور استخدامی هیچ گونه همکاری با این افراد نکرد و رسماً اعلام کرد شناسه‌ها را به آن‌ها ارائه نمی‌دهد. ما هم این موضوع را پیگیری کردیم اما کسی از مسئولان سازمان امور استخدامی پاسخگو نبود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار