مسئولین برگزاری مسابقه سخنرانی «همدل» با اشاره به مشکلات مالی و خلف وعده برخی از مسئولین تاکید کردند که ادامه این برنامه با توجه به وضعیت به وجود آمده غیرممکن است.

حمایت مالی نمی شویم و ممکن است این برنامه به تعطیلی کشیده شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقه سخنرانی «همدل» ویژه دانش آموزان و دانشجویان غیر ایرانی، طی سال های اخیر با همت فعالان فرهنگی افغانستان به یکی از برنامه های موثر دانشجویی تبدیل شده و تاکنون 3 دوره از آن برگزار شده است.

بیات، مسئول ارتباط با رسانه مسابقه سخنرانی دانشجویان خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: علیرغم مشکلات بسیار توانسته ایم چندین دوره این مسابقه را برگزار نماییم و هم اکنون برخی از نفرات برگزیده این مسابقه در رسانه های مختلف بین المللی و ارزشی مشغول فعالیت هستند.

وی ضمن اشاره به مشکلات مالی و خلف وعده برخی از مسئولین تاکید کرد که ادامه این فعالیت های فرهنگی با توجه به وضعیت به وجود آمده غیرممکن است.

بیات افزود: از همان سال نخست که این برنامه شروع شد یکی از مسئولان گفت که این برنامه کار خوبی است و قابلیت جشنواره و همگانی شدن را دارد و بعد از اینکه یکی، دو دوره برگزار شد، سایر ارگان‌ها می‌آیند و کمک مالی می‌کنند.  

وی در ادامه گفت: سال اول بعد از کلی دوندگی توانستیم یک روز از برنامه برای جوایز آن که سه سکه طلا بود حامی مالی پیدا کنیم، تعدادی از کسبه افغانستانی بازار تهران حامی ما شدند و ما هم نام آن ها را به عنوان حامی مالی اعلام کردیم، اما متاسفانه خبردار شدیم که بعد از برنامه پلیس آن ها را احضار و برایشان مشکلاتی را بوجود آوردند و بعد از این ماجرا کسی حمایت مالی نمی کرد.

بیات گفت: سال دوم هم با هزار مشقت این برنامه را به امید همان جذب کمک ارگان‌های مختلف برگزار کردیم، این برنامه در سومین سال برگزاری خود محوریت‌های: عاشورا و قیام امام حسین (ع)، رابطه حسنه تاریخی ایران و دیگر کشورها و صلح برگزار شد، علاوه بر این مسابقه کتابخوانی با موضوع حماسه حسینی (شهید مطهری) نیز برگزار گردید که 688 نفر در آن شرکت داشتند.

بیات در ادامه ضمن اشاره به کسری مالی به وجود آمده در این دوره گفت: برخی مسئولین قول حمایت مالی داده و گفته بودند که برنامه را برگزار کنید؛ مسئول برگزاری مسابقه پس‌اندازی که برای شهریه دانشگاه کنار گذاشته بود را هزینه این برنامه کرد، اما چند هفته پیش یکی از مسئولان گفت که ما نمی‌توانیم به شما کمک کنیم.

وی افزود: رهبر انقلاب در دیدار رمضانی با دانشجویان که در خردادماه 1396 داشتند، آن‌ها را به حرکت خودجوش یا همان آتش به اختیار در زمینه‌های فرهنگی توصیه نمودند. ایشان همچنین در صحبت‌هایی که داشتند به مسئولان توصیه کردند تا در این زمینه به فعالان فرهنگی کمک کنند. امیدواریم مسئولان هم به توصیه رهبری عمل کنند و در زمینه مشکلات مالی به وجود آمده ما را یاری کنند چراکه با این روند ادامه راه غیرممکن است.

دبیرخانه برگزاری مسابقه کتابخوانی و سخنرانی دانشجویان خارجی همچنین در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام رستمی، رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن تشکر از حمایت های این نهاد خواستار توجه بیشتر به این برنامه فرهنگی شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.