مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه میان کمیته امداد، سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای ساخت ۲۸۰ منزل مسکونی مددجویی در استان اشاره کرد .

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محسن رخصی مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه میان کمیته امداد، سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای ساخت ۲۸۰ منزل مسکونی مددجویی در استان، گفت : تاکنون کار ساخت ۱۶۰ واحد از این منازل مسکونی به پایان رسیده است.

او گفت : آیین افتتاحیه ۱۰۰ منزل مسکونی برای مددجویان در امتداد تفاهم نامه سه جانبه با سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و کمیته امداد در ساختن ۱۰ هزار منزل مسکونی برای خانوار‌های مددجو در سراسر کشور برگزار شده است.

رخصی با بیان اینکه سهم خانوار‌های مددجو کرمانشاهی از این تفاهم نامه ۲۸۰ منزل مسکونی در ۱۸۸ روستا است، گفت: تاکنون کار ساخت ۱۶۰ واحد از این منازل به اتمام رسیده است.

رخصی افزود: ۶۰ واحد مسکونی از منازل مذکور در مرداد ماه سال جاری طی آیینی که در روستای زینلان بخش سرفیروزآباد ماهیدشت برگزار شد به خانوار‌های تحت حمایت تحویل داده شده است.

او افزود: ۱۰۰ منزل ساخته شده دیگر نیز امروز به مناسبت هفته بسیج به خانوار‌های مددجو در استان تحویل داده می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه پراکندگی منازل مسکونی مددجویان در روستا‌های استان موجب تاخیر در ساخت این منازل شده است، گفت: ۱۲۰ منزل باقی مانده دیگر نیز هم اکنون در مراحل پایانی ساخت است که امیدواریم در ماه آینده این منازل به خانوار‌های تحت حمایت واگذار شود.

محسن رخصی با تاکید بر اینکه در این مرحله واحد‌های مسکونی در شهرستان‌های کرمانشاه، کنگاور، سنقر، هرسین، صحنه و بخش ماهیدشت به خانوار‌های تحت حمایت واگذار می‌شود، گفت: این نهاد برای ساخت هر منزل مسکونی ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اختصاص داده است.

محسن رخصی گفت: همچنین در جریان ساخت هر یک از این منازل سپاه حضرت نبی اکرم) ص) هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز سه میلیون تومان اهدا کرده است.

رخصی با اشاره به اینکه منازل مسکونی ساخته شده در تیپ‌های ۵۰ متری ساخت و تکمیل شده اند، افزود: در کار ساخت و ساز این منازل مسکونی که بر عهده سپاه نبی اکرم (ص) بوده تمامی نکات فنی و تخصصی رعایت شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه این نهاد در بخش مسکن خدمات گسترده‌ای را به خانوار‌های مددجو ارائه می‌دهد، گفت: در سال ۹۷ بیش از ۱۶۰۰ خدمت عمرانی در قالب خرید، احداث و تعمیر منازل مسکونی و فضا‌های جانبی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به خانوار‌های مددجو در استان ارائه شده است.

رخصی گفت: در سال جاری نیز تاکنون این نهاد ۷۰۰ خدمات عمرانی به خانوار‌های تحت حمایت ارائه داده است.

او با بیان اینکه در جریان زلزله مهیب سال ۹۶ نیز پنج هزار و ۵۰۰ منزل تخریب شد و کمیته امداد با کمک مردم و دولت تمامی این منازل را از نو برای خانوار‌های مددجو ساخت، گفت: امیدواریم با کمک خیران نیک اندیش شاهد ساخت منازل مسکونی جدید و مقاوم برای خانوار‌های نیازمند تحت حمایت در شرق استان نیز باشیم.

 

 

انتهای پیام/د

کار ساخت ۱۶۰ واحد از این منازل مسکونی به پایان رسید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.