مشاور علمی و فناوری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : بسیج عصای موسای ولایت فقیه در حراست از انقلاب است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حسین قدیانی مشاور علمی و فناوری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : انقلاب یادگار امام راحل است و در بین تمام خدماتی که ایشان برای انقلاب اسلامی داشتند جایگاه ویژه‌ای دارد.

او گفت : بسیج ترکیبی از اعتقاد، سازماندهی و نیروی انسانی است و یک شجره طیبه است که امام آنرا غرس و ۲۵۰ هزار عضو آن با خون خود آنرا آبیاری کردند.

مشاور علمی و فناوری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر امروز انقلاب اسلامی از سخت‌ترین شرایط به راحتی عبور می‌کند و از آن در دنیا به عنوان یک نظام پایدار یاد می‌کند به واسطه بسیج است.

قدیانی با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: بسیاری از کشور‌های همسایه ایران درگیر این مسائل هستند، اما ما به برکت بسیج و به میدان آمدن این نیروی کارآمد این وقایع در دو روز جمع شد.

مشاور علمی و فناوری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به اعتقاد بسیاری از سیاستمداران غربی بسیج عصای موسای ولایت فقیه برای حراست از دستاورد‌های انقلاب است.

او گفت: در سال ۶۷ بعد از اتمام جنگ برخی‌ها معتقدند بودند باید بساط بسیج هم برچیده شود، اما همان زمان در پنج آذر سال ۶۷ امام بر ادامه فعالیت بسیج تاکید کردند و خواستار تشکیل قشر جدید بسیج تحت عنوان دانشجو و طلبه شدند.

قدیانی گفت: امام در پیامشان خواستار ادامه فعالیت‌های بسیج شدند و پنج رسالت را برای آن‌ها مشخص کردند که اولین رسالت آن‌ها دفاع از انقلاب در مراکز دانشگاه و حوزه بود.

مشاور علمی و فناوری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دومین مطالبه امام ارتباط بین حوزه و دانشگاه است، گفت: یکی از مشکلاتی که داریم پیوند نمادین بین حوزه و دانشگاه است و با تدریس چندین کتب درسی دینی در دانشگاه سعی کردیم آنرا اسلامیزه کنیم و در حوزه نیز با تدریس کتب علمی می‌خواستیم آنرا هم مدرنیزه کنیم در حالی که اینگونه نیست و مبنا متفاوت است.

او افزود: حوزه علمیه بعد از چهل سال هنوز توانایی اداره و تشکیل جامعه اسلامی را ندارد و دانشگاه‌ها هم کاملا غربی است و با آن نمی‌توان مدینه فاضله اسلامی ساخت.

قدیانی سومین مطالبه امام راحل از دانشجویان بسیجی را پاسداری از اصل نه شرقی نه غربی عنوان کرد و افزود: در حالی که «نه شرقی، نه غربی» مانیفست انقلاب است، اما در دانشگاه تمام منابع ما برگرفته از غرب است و منابع علمی ما با الگوی غربی اداره می‌شود.

مشاور علمی و فناوری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با نگاه اومانیستی نمی‌توان مدینه فاضله اسلامی ایجاد و آنرا اداره کرد و لذا باید علمی متناسب با تمدن اسلامی ایجاد کنیم.

او گفت: رسالت و وظیفه سنگینی بر دوش دانشجویان در تغییر این منابع است، مخصوصا کسانی که ادعای بسیجی بودن دارند.

قدیانی تبیین چارچوب‌های اسلام اصیل و ناب را دیگر مطالبه امام از بسیج دانشجویی دانست و گفت: آخرین رسالت بسیجیان نیز تشکیل حکومت جهانی اسلام است که با تشکیل بسیج جهانی به ویژه در حوزه علمی میسر است.

مشاور علمی و فناوری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بسیج ماحصل شهدای بسیاری است که تقدیم انقلاب شده، بسیج در انقلاب هزینه داده و می‌دهد.

او افزود: در حالی که برخی‌ها دنبال براندازی نظام هستند و نمونه آن بی‌تدبیری‌های اخیر است دیدیم که باز هم بسیج هزینه و شهید داد تا انقلاب زنده بماند.

قدیانی گفت: ماهیت انقلاب در تعارض نظام سلطه است و همواره در تقابل هستند و ساده اندیشی است تصور اینکه آن‌ها در کنار هم قرار بگیرند، بیان داشت: هرچه انقلاب جلوتر می‌رود درگیری‌ها پیچیده‌تر می‌شود.

مشاور علمی و فناوری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان فرمودند که امروز جنگ ما در عرصه اقتصاد است و تاکید کردند نظام سلطه در عرصه‌های امنیتی، نظامی و سیاسی از ما شکست خورده اند.

او گفت: اگر روزی قرار باشد درگیری هم اتفاق بیفتد آنگاه هیچ ناو آمریکایی در خلیج فارس نباید نباشد چراکه تمام ناو‌های آن در تیررس ایران است و با کوچکترین حرکتی هیمنه نظامی آمریکا در هم خواهد شکست.

قدیانی با بیان اینکه باید در کنار دیدن واقعیت‌ها تشخیص درستی هم داشته باشیم، گفت: بودجه نظامی آمریکا ۱۰ برابر کل بودجه ایران است، ولی اگر بتوانیم درست ببینیم و درست تشخیص دهیم می‌توانیم این غول نظامی را زمین‌گیر کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

مطالبات امام از بسیج دانشجویی

برچسب ها: سپاه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.