مدیر اداره توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: چهارمحال و بختیاری دارای استعداد‌های قرآنی خوبی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین بهبودی مدیر اداره توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: چهارمحال و بختیاری با وجود وسعت جغرافیایی محدود و محرومیتی که بر آن سایه افکنده است، دارای ظرفیت‌ها و استعداد‌های قرآنی خوبی است.

او افزود: در این استان ۲۳۰ تشکل قرآنی شناسنامه دار شامل ۵۰ مؤسسه قرآنی و ۱۸۰ خانه قرآنی شهری و روستایی با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی مشغول فعالیت هستند.

بهبودی اضافه کرد: نکته مثبت در این استان، جایگاه حفظ قرآن میان مردم است که ریشه در گذشته و باور‌های دینی آنان دارد، به طوری که در دورافتاده‌ترین روستا‌ها چند حافظ کل قرآن می‌توان یافت.

او با اشاره به نواقص و کاستی‌های موجود در عرصه فعالیت‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بخشی از این کاستی‌ها در ادامه معضلاتی است که در تمام کشور گریبان گیر تشکل‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی است و بخش دیگر به دلیل محرومیت و کم برخوردار بودن استان است.

بهبودی تأمین اجاره بهای مکان مناسب فعالیت‌های قرآنی را مهم‌ترین معضل مؤسسات و خانه‌های قرآن بیان کرد و گفت: عدم توانایی مؤسس در تهیه فضای مناسب و به روز رسانی آن مطابق با سلیقه نوجوان و جوان سبب جذب کمتر مخاطبان و کاهش درآمد می‌شود.

انتهای پیام/ف

چهارمحال و بختیاری مهد حفظ قرآن کریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار