با همت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی پس از سال‌ها مردم برخی مناطق مازندران صاحب واقعی املاک خود شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مؤسسه‌ای غیرانتفاعی در حکومت جمهوری اسلامی ایران است، که پس از شرکت ملی نفت ایران، دومین مؤسسه اقتصادی بزرگ در ایران محسوب می‌شود.

این نهاد در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری همچون؛ ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی، چاپ و انتشارات، تولید و توزیع برق، خدمات جهانگردی، ترابری و کشتی رانی، خدمات بیمه، بانکداری و سرمایه گذاری، پیمان کاری عمومی و بازرگانی فعالیت می‌کند.

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنا به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خطاب به شورای انقلاب، در تاریخ ۹ اسفند ۱۳۵۷ با اموال مصادره شده خانواده محمدرضا پهلوی، (شاه سابق ایران) خانواده، وابستگان آن‌ها و برخی کارخانه داران و بازرگانان، با هدف کمک به فقرا و نیازمندان، تأسیس و در تاریخ ۳ مرداد ۱۳۵۸ تحت شماره ۱۹۸۳ در اداره کل ثبت شرکت‌ها، به صورت یک مؤسسه غیرانتفاعی و دارای تابعیت ایرانی، ثبت شد.

حق به حق دار رسید + تصاویر و فیلم

آرزوی چندین ساله مردم محقق شد

یکی از اهالی منطقه حاجی کلای بهنمیر می‌گوید: منزل مسکونی که پدرم در آن متولد شده بدون سند بود .

او افزود: اکنون با واگذاری سند خیالمان راحت شد و به راحتی می‌توانیم آن را به فرد دیگر واگذار کنیم و یا  با ضمانت همین سند وام بگیریم.

این پیرمرد بهنمیری گفت: سال‌ها بود پیگیر دریافت سند مالکیت بودیم و مانند من خیلی از افراد دیگر حتی زمین کشاورزی شان بدون سند بود.

حق به حق دار رسید + تصاویر و فیلم

حق به حق دار رسید + تصاویر و فیلم

حق به حق دار رسید + تصاویر و فیلم

واگذاری هزار و ۲۵۰ فقره اسناد املاک علوی در مازندران

سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه هزار و ۲۵۰ فقره اسناد املاک نبوی به مردم مازندران واگذار شد، گفت: ارزش این زمین‌ها ۳۹۶ میلیارد تومان است.

او با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی زمین‌ها از سوی خاندان پهلوی و وابستگان آن‌ها تصرف شده بودند، افزود: پس از انقلاب اسلامی طبق دستورات امام خمینی (ره) برای واگذاری به محرومان این زمین‌ها به مالکیت بنیاد مستضعفان در آمد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور گفت: اقدامات مربوط به شناسایی و کارشناسی زمین‌های که در تملک افراد نیست، همچنان در حال انجام است.

فتاح گفت: از هزار و ۲۵۰ فقره سند علوی در مازندران، حدود ۳۰۰ فقره مربوط به بهنمیر است.

حق به حق دار رسید + تصاویر و فیلم

حق به حق دار رسید + تصاویر و فیلم

اهدای ۸۵ هزار فقره از اسناد علوی در کشور

سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور گفت: تاکنون بیش از ۸۵ هزار فقره از اسناد علوی از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به مردم کشور اهدا شده است.

او با اشاره به فرایند واگذاری این زمین‌ها افزود: در این واگذاری‌ها، اسم مالکیت بنیاد مستضعفان یا بنیاد علوی برداشته می‌شود و با نامه سلب مالکیت بنیاد، این عزیزان می‌توانند به سازمان ثبت مراجعه کرده و روال قانونی اخذ سند را انجام دهند.

فتاح گفت: مساحت زمین‌های واگذار شده در ٩ مرحله اخیر، یک میلیون و ٢٠٠ هزار متر مربع است و ارزشی در حدود ٣٠٠ میلیارد تومان دارد که به صورت تقریبا رایگان به مردم مازندران واگذار شده است و اگر هزینه‌ای هم داشته، هزینه‌های قانونی مربوط به سازمان ثبت است.

او گفت: این موارد زمین‌هایی است که مردم در آن ساکن بوده و یا آن را ساخته اند که شامل زمین‌های مسکونی و کشاورزی می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور افزود: آن پدر و پسر یعنی رضاشاه و فرزندش این زمین‌ها را طیول خودشان کرده و به صورت غیرقانونی و تصرف عدوانی، به مالکیت خودشان درآورده بودند و به ما رسیده است.

فتاح با اشاره به مشکلات تفکیک این زمین‌ها و واگذاری اسناد به مالکان خرد گفت: این زمین‌ها تفکیک نشده و تفکیک آن‌ها کار بسیار سختی بود که بحمدالله انجام شده و اراده نظام بر این است که مالکیت تمام این‌ها به مردم واگذار شود.

او با تاکید بر تسریع روند واگذاری اسناد علوی تحت اختیار بنیاد مستضعفان به مردم افزود: وقتی اسناد این زمین‌ها واگذار و سنددارشوند، ارزش آن‌ها بیشتر شده و طبق قانون به ورثه منتقل شده که با اخذ مجوز می‌توانند اقدام به ساخت و ساز کنند و حتی به راحتی خرید و فروش شوند.

او با صدور دستور تسریع در روند واگذاری این زمین‌ها خواست، هرچه سریعتر این املاک به کسانی که حقشان است واگذار شود.

حق به حق دار رسید + تصاویر و فیلم

حق به حق دار رسید + تصاویر و فیلم

اهدای ۸ هزار و ۳۰۰ فقره سند املاک علوی در مازندران

محمد مومن آبادی مدیرکل بنیاد مستضعفان مازندران گفت: تاکنون ۸ هزار و ۳۰۰ فقره سند مالکیت املاک علوی به متراژ بیش از یک میلیون مترمربع به صورت رایگان در استان اهدا شده است.

او افزود: در مجموع هشت هزار و ۳۰۰ فقره سند مالکیت املاک علوی به مساحت یک میلیون و ۱۴۴ هزار و ۸۶۲ متر مربع و ارزرش دو هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال به صورت رایگان و بلاعوض به افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی و کم درآمد اهدا شد.

مومن آبادی گفت: هزار و ۳۹۳ فقره سند مالکیت املاک علوی به مساحت ۲۲۱ هزار و ۶۷۱ مترمربع به ارزش ۴۸۲ میلیارد ریال با لحاظ ۵۰ درصد تخفیف به سایر متصرفان واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مستضعفان مازندران افزود: علاوه بر اهدای اسناد مالکیت رایگان در راستای ارتقای سطح معیشت مردم، ۶۸ هزار و ۴۲۲ سبد کالا در ۱۱ شهرستان با هماهنگی شبکه بهداشت بین گروه‌های هدف توزیع شد.

مومن آبادی، کمک بلاعوض برای تامین مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: تاکنون ۲۹۵ دستگاه ساختمان مشمول طرح شده است.

او افزود: توزیع پوشاک و البسه اهدایی مقام معظم رهبری بین بیش از ۴۲ هزار دانش آموز در مدارس، اجرای طرح ارتقای سطح علمی دانش آموزان، پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن خانواده‌های دارای نوزادان چندقلو، تامین ملزومات ۶ آموزشگاه از دیگر اقدامات است.

مدیرکل بنیاد مستضعفان مازندران گفت: بنیاد دارای خدمات متعدد دیگری برای توانمندسازی اقشار کم درآمد نظیر وام‌های دانشجویی، هزینه‌های درمان بیماران خاص است.

حق به حق دار رسید + تصاویر و فیلم

حق به حق دار رسید + تصاویر و فیلم

دستور پیگیری چند طرح در مازندران از سوی رئیس بنیاد مستضعفان

حسن زاده فرماندار شهرستان بابلسر می‌گوید: دستور پیگیری چند طرح در مازندران از سوی رییس بنیاد مستضعفان به مسئولان امر صادر شد.

او افزود: دستور پیگیری درخواست زمین برای احداث پست برق در بلوار ساحلی، ایجاد باشگاه ساحلی در پارکینگ نهم، اختصاص زمین جهت ایجاد مرکز کمپ استراحت برای مسافران و توسعه زمین بیمارستان شهید رجایی، از سوی رییس بنیاد مستضعفان به مسئولان امر صادر شد.

حسن زاده گفت: از سال ٩٣ تاکنون هزار و ۵۰۰ فقره اسناد بنیاد علوی به مردم بابلسر واگذار شد.

حق به حق دار رسید + تصاویر و فیلم

کاهش استضعاف مادی و فرهنگی مستضعفان، حداکثر کردن ارزش ترکیب بهینه دارایی و سهام، رشد بازده کل اقتصادی رشته فعالیت‌ها و توسعه دانایی، دانش و فناوری از اهداف بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است.

مسئولان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی همچنان در حال شناسایی زمین‌های بدون سند مالکیت هستند تا مهم‌ترین دغدغه مردم شهر‌ها و روستا‌ها را حل کنند.

حق به حق دار رسید + تصاویر و فیلم

گزارش از سیده حکیمه موسوی ازنی

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار