معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران خبر داد؛

احداث گرمخانه بانوان در منطقه ۸ تهران

حسینی از احداث گرمخانه ویژه بانوان در منطقه ۸ تهران خبر داد.

احداث گرمخانه بانوان در منطقه ۸ تهرانمالک حسینی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین وضعیت گرمخانه‌های پایتخت باتوجه به افزایش سرما و نزدیک شدن به فصل زمستان گفت: شهرداری تهران از نظر تعداد گرمخانه‌ها در مناطق ۲۲ گانه پایتخت شرایط مطلوبی دارد.

وی افزود: تاکنون تعداد ۱۹ گرمخانه در مناطق ۲۲ گانه پایتخت فعال است که به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران افزود: در حال حاضر مددجویان در گرمخانه‌های شهرداری تهران با ۳ وعده غذای گرم پذیرایی می‌شوند و اگر بخواهند استقرار داشته باشند، مانعی بر آن‌ها وجود ندارد و دیگر نیاز نیست که با طلوع آفتاب مددجویان گرمخانه‌های شهرداری را ترک کنند.

او با اشاره به آخرین وضعیت گرمخانه مخصوص زنان در پایتخت گفت: برای بانوان تعداد ۲ گرمخانه تجهیز شده است و ما به واسطه احتمال خطر در دره فرحزاد نیز برای احداث گرمخانه اقدام کردیم که با مخالفت‌های محلی ساکنان روبه‌رو شدیم.

حسینی با تأکید بر اینکه ما به دنبال تعامل محلی برای احداث گرمخانه ویژه بانوان هستیم، اضافه کرد: ما با ساکنان منطقه دره فرحزاد صحبت‌های مفصلی انجام دادیم و از طرف منطقه برای رفع برخی از نگرانی‌های آن‌ها قول‌هایی داده شد، اما در نهایت ساکنان منطقه به احداث گرمخانه در دره فرحزارد رضایت ندادند.


بیشتر بخوانید: زندگی شیشه‌ای زنان در گرمخانه 


معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با اشاره به اینکه بحث احداث گرمخانه در منطقه دره فرحزاد ویژه بانوان به نوعی دیگر در حال پیگیری و کنترل است، گفت: برای آن که دچار مشکل نشویم، از طریق نیرو‌های فعال در دره فرحزاد در صورت مشاهده افراد مددجو و بی خانمان با گزارش به شهرداری آن‌ها  به گرمخانه‌های مناطق ۲۲ گانه منتقل می‌شوند.

او با اشاره به اینکه پیش‌تر در پهنه شرق تهران گرمخانه نداشتیم، گفت: نیرو‌های ما در معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و جوادی یگانه در منطقه ۸ تهران حضور پیدا کردند و از محل احداث گرمخانه بازدید کردند و در آینده‌ای نزدیک گرمخانه‌ای در منطقه ۸ تهران (شرق تهران) احداث می‌شود.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت گرمخانه‌های پایتخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار