مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه‌ای گفت: بارش های جوی در استان همدان امسال تاکنون حدود نصف پارسال است.

کاهش بارش های جوی در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد ضروری، مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه‌ای گفت: از ابتدای مهر ماه امسال و آغاز سال آبی جدید در استان همدان ۶۵ میلی متر بارش داشته ایم.

او بارندگی های پارسال را در مدت مشابه امسال دراستان همدان را ۱۲۲ میلی متر اعلام کرد و افزود: بر اساس آمار بلند مدت میزان بارش‌های جوی در استان همدان از ابتدای مهر تا کنون ۶۶ میلیمتر بوده است.

مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه‌ای با اشاره به اینکه  بارش‌های پارسال در استان همدان قابل مقایسه با سال‌های پیش از آن نیست، گفت: هم اکنون میزان آب ذخیره شده پشت سد‌های استان همدان کاهش یافته است و  هزار و ۸۰ لیتر در ثانیه از آب ذخیره شده پشت سد اکباتان برای تامین آب آشامیدنی در همدان برداشت می‌شود.

محمد ضروری افزود: هم اکنون ۵۳ درصد از ظرفیت سد "اکباتان" همدان با ۱۷ میلیون و ۸۵۰ هزار مترمکعب، ۸۵ درصد سد "کلان" ملایر با ۳۸ میلیون و ۱۲۰ هزار متر مکعب، ۷۹ درصد ظرفیت سد "سرابی" تویسرکان با ۷ میلیون و ۳۰ هزار متر مکعب، ۷۵ درصد سد "شنجور" درگزین با ۳ میلیون و ۸۸۰ میلیون متر مکعب، ۸۳ درصد سد "شیرین سو" تویسرکان با ۳ میلیون و ۶۴۰ هزار متر مکعب و ۵۳ درصد سد "آبشینه" با ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار متر مکعب پر است.

انتهای پیام/ا

 

کاهش بارش های جوی استان همدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.