۳۰ بیمار دیالیزی در استان چهارمحال و بختیاری در لیست انتظار پیوند کلیه هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و فلوشیپ پیوند کلیه در چهارمحال و بختیاری با بیان وجود ۴۰۰ بیمار دیالیزی در استان گفت: ۳۰ نفر از آنان در لیست انتظار پیوند کلیه هستند.

او افزود: از سال ۹۴ با راه اندازی بخش پیوند کلیه در بیمارستان ایت الله کاشانی (ره) شهرکرد تا کنون ۵۰ عمل موفقیت آمیز پیوند کلیه در این مرکز درمانی انجام شده است.

شیرانی اضافه کرد: هم اکنون امکان انجام همزمان عمل جداسازی اعضا و انجام دو پیوند کلیه به دو بیمار در این بخش فراهم شده است.

او با بیان اینکه تمامی اعمال جراحی پیوند کلیه با اعلام رضایت خانواده‌های بیماران مرگ مغزی و بصورت رایگان و با پوشش۱۰۰ درصدی بیمه‌ای در استان صورت می‌گیرد ادامه داد: خانواده‌های اهدا کنندگان بدون هیچ چشم داشت و به صورت رایگان اعضای عزیزان خود را برای بخشیدن حیات دوباره به چندین بیمار نیازمند پیوند عضو اهدا می‌کنند.

شیرانی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد طی پنج سال گذشته جزو پنج استان برتر در زمینه اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی بود.

او افزود: از ابتدای آغاز فعالیت تیم فراهم آوری اعضای بیماران مرگ مغزی استان در سال ۸۲ تا کنون بیش از ۳۰۰ خانواده بیمار مرگ مغزی با اهدای اعضای عزیزان خود موافقت نمودند که منجر به اهدای نزدیک به یکهزار عضو مناسب پیوند شامل کبد، کلیه، قلب و نسوج شده است.

شیرانی هزینه سالانه هر بیمار دیالیزی برای دولت را بیش از ۵۰۰ میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: این در حالی است که تمامی خدمات دیالیز به صورت رایگان و با پوشش ۱۰۰ درصدی به بیماران ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ف

انجام ۵۰ عمل موفقیت آمیز پیوند کلیه در شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار