رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: رکورد تولید زعفران در استان کرمانشاه به ۱۶ کیلوگرم در هر هکتار رسیده است که رقمی قابل توجه در این نوع کشت محسوب می‌شود.

رکورد تولید۱۶ کیلوگرم زعفران  در هر هکتار در استان کرمانشاهبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نوربخش حاتمی رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه   اظهارداشت: سال گذشته ۳۱۱ کلنی تولید عسل در استان کرمانشاه فعال بودند که چهار هزار و ۵۰۰ تن عسل تولید و عرضه کردندتعداد کلنی‌های تولید عسل کرمانشاه امسال به ۴۴۴ کلنی رسید که پنج هزار و ۴۵۴ تن عسل تولید خواهند کرد.

او با بیان اینکه میزان کشت زعفران در کرمانشاه افزایش پیدا کرده است، گفت: سال گذشته ۱۸۵ هکتار زعفران در مزارع استان کشت شد که این آمار امسال به ۳۳۵ هکتار رسید امسال نیمی از هزینه تهیه پیاز برای کشت زعفران به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفت،رکورد تولید زعفران در استان کرمانشاه به ۱۶ کیلوگرم در هر هکتار رسیده است که رقمی قابل توجه در این نوع کشت محسوب می‌شود.

حاتمی اظهار داشت: پیاز زعفران برای هفت سال توانایی محصول‌دهی دارد؛ در سال اول یک و نیم کیلوگرم در هکتار، در سال دوم سه و نیم کیلوگرم در هکتار و بعد از آن بین پنج تا ۹ کیلوگرم زعفران تولید می‌کند.

انتهای  پیام/ز

 

کشت زعفران در کرمانشاه افزایش پیدا کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.