مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: ۱۲ میلیون و ۵۰۴ هزار میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌ها و بند‌های آبخیزداری این استان ذخیره شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهرام منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اظهار کرد: از ابتدای مهرماه ۹۸ تاکنون و در پی بارش‌های اخیر، ۱۲ میلیون و ۵۰۴ هزار میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌ها و بند‌های آبخیزداری این استان ذخیره شده است.

او افزود: بر اساس برآورد‌های انجام شده بوسیله کارشناسان فنی حوزه آبخیزداری، این حجم از نزولات جوی در بند‌های آبخیزداری در ۱۰ شهرستان شامل، ارسنجان، خنج، فراشبند، مُهر، شیراز، سپیدان، فیروزآباد، کازرون، لامرد و ممسنی جمع آوری و ذخیره شده است.
منتصری اضافه کرد: طرح‌های شهرستان مُهر با سه میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب و پروژه‌های شهرستان ارسنجان با ۴۳ هزار متر مکعب به ترتیب بیشترین و کمترین میزان آبگیری را داشته‌اند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس همچنین با اشاره به اجرای ۴۰ طرح سازه آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ۹۸ افزود: اجرای این طرح ها نقش بسزایی در کنترل سیلاب و کاهش رسوبات و نیز افزایش سطح آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از هدر رفت نزولات آسمانی خواهند داشت.

منتصری بیان کرد: با ساخت کامل این طرح‌ها شاهد ذخیره بیش از پیش نزولات جوی در پشت بند‌ها و پروژه‌های آبخیزداری به ویژه طرح‌های صندوق توسعه ملی باشیم.

او به مشارکت تاثیرگذار مردم در اجرای طرح‌های آبخیزداری اشاره کرد و افزود: در این زمینه با فرهنگ‌سازی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بهره برداران حوزه‌های آبخیز می‌توان گام‌های بلندی برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی برداشت.

انتهای پیام/

ذخیره آب در سد‌های فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.