مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: هرجا که نماز و فرهنگ نماز باشد امنیت و آرامش بیشتر است و در واقع نماز گفت‌وگویی بی واسطه خالق و مخلوق است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید قنبری مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان در همایش نماز و مدرسه در مدارس عشایری لالی که با حضور بلادیان رئیس ستاد اقامه نماز استان برگزار شد، گفت: هرجا که نماز و فرهنگ نماز باشد امنیت و آرامش بیشتر است و در واقع نماز گفتگویی بی واسطه خالق و مخلوق است که این نعمتی از طرف خداوند تبارک و تعالی برای ما انسان‌ها است.

او افزود: دانش آموزان عشایری بسیار نجیب و متدین هستند و باید در زمینه ترویج آموزه‌های خود از فرهنگ نماز تلاش کنند، آن‌ها می‌توانند سفیران قرآنی آموزش و پرورش برای آگاه سازی و به کمال رساندن افراد کم برخوردار و خانواده‌های خود باشند.

امنیت و آرامش حاصل اقامه نماز و ترویج فرهنگ آن در جامعه

قنبری بیان داشت: برای دانش آموزان عشایر شرایطی ایجاد شده است که به راحتی و با تلاشی کمتر از دیگر دانش آموزان به دانشگاه بخصوص دانشگاه فرهنگیان راه پیدا کنند، آن‌ها می‌توانند با فراگرفتن فرهنگ نماز پس از تحصیل به محل زندگی خود برگشته و نسبت به اشاعه فرهنگ نماز و نماز خوانی و رفع محرومیت تلاش کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر کار گروهی و همکاری جهت ترویج فرهنگ نماز تصریح کرد: والدین با رفتار و کردار خود، مدارس با ایجاد امکانات مناسب و جامعه نیز با تامین نیاز‌های قشر جوان و رفع مشکلات آنان در ارتباطی هماهنگ و تنگاتنگ با هم عمل کرده تا میل و رقبت جوان به پایبندی او به نماز و اصول اعتقادی بیشتر گردد.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: از مهم‌ترین راه‌های افزایش گرایش جوانان به نماز، تبلیغ فوائد و اثرات نماز به منظور تغییر نگرش آن‌ها به سوی خالق متعال است؛ بنابراین خانواده و مدرسه بهترین مکان برای تبلیغ این فریضه در دانش آموزان و جوانان به شمار می‌آید که باید با برنامه ریزی درست در این جهت گام برداشت.

امنیت و آرامش حاصل اقامه نماز و ترویج فرهنگ آن در جامعه

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان با اشاره به نقش والدین در تربیت و عقیده دانش آموز اظهار کرد: والدینی که خود نماز می‌خوانند، تاثیر بیش تری در جذب فرزند خود به این فریضه الهی دارد لذا توصیه می‌شود، والدین خودشان سروقت نماز بخوانند و فرزندان خود را هم به نماز تشویق کنند، به طوری که آن‌ها به پندارند که با میل و رغبت خود عمل کردند.

نماز سبب آرامش و ایمان به آخرت و امید به آینده

در ادامه این مراسم، بلادیان رئیس ستاد اقامه نماز استان خوزستان با بیان اینکه نماز انسان را از مشکلات باز می‌دارد، گفت: ایمان به خدا سبب آرامش و ایمان به آخرت سبب امید به آینده می‌شود، بر همین اساس است که در کشور‌هایی که به آخرت اعتقادی ندارند آمار خودکشی ناشی از بی انگیزگی و نامیدی زیاد است.

او بیان کرد: انسان مومن هرگز نا امید نمی‌شود و دست از تلاش بر نمی‌دارد و از طریق نماز با کسی در ارتباط است که او را خلق کرده و چه چیزی با ارزش‌تر و آرام بخش‌تر از این می‌توان پیدا کرد.

بلادیان افزود: امسال سال نماز و مدرسه است و در مدارس شرایطی فراهم شده که می‌توان در راستای فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ نماز تلاش کرد.

امنیت و آرامش حاصل اقامه نماز و ترویج فرهنگ آن در جامعه

این مقام مسئول با اشاره به زندگی و شهادت امام حسین (ع) گفت: امام حسین در تاریخ ماندگار شد و پس از گذشت ۱۴۰۰سال هر روز محبان ایشان افزوده می‌شود که نمونه بارز آن را در اربعین هرسال می‌بینیم و همه این‌ها به دلیل نماز و فرهنگ نماز در نزد امام حسین (ع) است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان خوزستان اذعان داشت: همان طور که امام صادق (ع) بیان می‌دارد بهترین نوع تربیت، تربیت عملی است و ما وقتی می‌خواهیم فرزندمان نماز بخواند یا راستگو باشد باید در جلو دیدگان او نماز بخوانیم و همواره صادق باشیم.

او تصریح کرد: علاوه بر اولیا الله دو کس می‌تواند ما را نزد خداوند شفاعت کنند یکی فرزند صالح و دیگری موذن است، فرزند صالح می‌تواند پدر و مادر را نجات دهند و درود می‌فرستم بر والدینی که فرزندان خود را با اذان و اذان گفتن اشنا می‌کنند.

نماز مجوز بررسی اعمال است

سید حسن سید احمدی امام جمعه شهرستان لالی در همایش نماز و مدرسه آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: نماز کلید بهشت و مجوز بررسی اعمال است.

او ادامه داد: هنگام بررسی نامه اعمال ابتدا نماز را بررسی می‌کنند و به وسیله نماز است که اعمال دیگر ارزشمند و بررسی می‌شود در واقع نماز حکم گواهی نامه را برای اعمال انسان‌ها دارد.

سید احمدی اظهار کرد: انسان آفریده شده است تا بندگی کند و همه عمر انسان عبادت و بندگی خداوند متعال می‌باشد که نماز مجوز بررسی ان‌ها در درگاه خداوند است.

امنیت و آرامش حاصل اقامه نماز و ترویج فرهنگ آن در جامعه

امام جمعه شهرستان لالی با اشاره به اهمیت نماز نزد پیامبر بیان داشت: هیچ کس مهربان‌تر و خوش رو‌تر از پیامبر اسلام در تاریخ نیست، همواره کسانی که با ایشان دیدار داشتند شیفته اخلاق و رفتار این انسان بزرگ می‌شدند، اما هنگام نماز که فرا می‌رسید پیامبر عظیم الشعان اسلام دیدار هیچ بنده زمینی را پذیرا نبود و تنها به نماز و مناجات به خدا می‌پرداخت.

نماینده، ولی فقیه در شهرستان لالی افزود: هدف از انقلاب اسلامی ایران برپایی و ترویج فرهنگ نماز بود و همانگونه که رهبر معظم انقلاب بیان کردند باید دستاورد‌های انقلاب را به جامعه بخصوص جوانان معرفی کنیم، مهمترین دستاور انقلاب اسلامی مسئله نماز و اقامه نماز در بین آحاد مختلف جامعه است و ما باید این فرهنگ را به جوانان معرفی کنیم.

او اظهار داشت: دانش آموزان معصومانی هستند که هنوز با گناه آشنا نشده اند و باید از این معصومیت خود حفاظت کنند، نماز همانند نردبانی برای حفظ این معصومیت پاکی و رسیدن به خداوند متعال هست شما باید با نماز خواندن هر روز یک پله از این نردبان بالا بروید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.