رئیس جهاددانشگاهی استان فارس گفت: آتش سوزی ساختمان مرکز علمی کاربردی این نهاد در شیراز، بالغ بر ۹۰ درصد ساختمان و تجهیزات موجود در آن را به شکل کامل از بین برده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مظاهر بابایی در حاشیه بازدید از ساختمان آسیب دیده مرکز علمی کابردی جهاددانشگاهی فارس، گفت: متاسفانه در جریان حوادث اخیر شیراز، ساختمان علمی کاربردی این نهاد در شیراز، توسط اغتشاشگران دچار حریق شد و یکی از نیرو‌های حفاظت فیزیکی نیز در این رخداد، به شدت مضروب شده است.

او با بیان اینکه جهادگر دانشگاهی فارس، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید رجایی شیراز بستری است، گفت: متاسفانه این جهادگر هم دچار شکستگی‌های متعدد در نواحی کمر، پا‌ها و دست شده و هم به دلیل ضربه وارده به سرش، سطح هوشیاری پائینی دارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس از مردم برای شفای این نیروی جوان طلب دعا کرد و گفت: با همراهی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بهترین خدمات فوق تخصصی ممکن به این جهادگر مصدوم ارائه شده است.

بابایی با اشاره به اینکه حجم دقیق خسارت وارده با ساختمان و تجهیزات مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی فارس، بعد از ارزیابی دقیق اعلام خواهد شد، گفت: جبران این خسارت‌ها، در کوتاه مدت نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها در سطح استانی و ملی است.

او با بیان اینکه مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی فارس در چهارراه عدالت و یکی از مناطق کمتر برخوردار شیراز واقع شده است، گفت: این مرکز در هر ترم حداقل ۲ هزار دانشجو و هنرجو را در بخش آموزش‌های بلند مدت و کوتاه مدت پذیرا بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس اضافه کرد: علیرغم تمام تنگنا‌های مالی و امکاناتی، با تلاش گسترده همه همکاران، زمینه برای برگزاری کلاس‌ها فراهم شده و دانشجویان این مرکز حتی یک روز را هم از دست نداده‌اند.

بابایی با تصریح اینکه برای تداوم فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی فارس باید ساختمان مرکز علمی کاربردی این نهاد بازسازی شود، گفت: در صورت تعطیلی مجتمع آموزشی این نهاد، قریب به ۲ هزار نفر که عموما از اقشار کمتر برخوردار جامعه هستند، از خدمات آموزشی و اشتغال‌زایی محروم خواهند شد.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی شیراز هم گفت: خوشبختانه و با تدبیر رئیس جهاددانشگاهی فارس، زمینه برپایی کلاس‌های تئوری دانشجویان این مرکز بدون حتی یک روز وقفه فراهم شده است.

زاهدی اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد که فضای فیزیکی کلاس‌های کارگاهی و عملی دانشجویان را نیز از ابتدای هفته آینده فراهم کنیم تا روند تحصیل دانشجویان بدون وقفه تداوم یابد.

او با بیان اینکه مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی فارس آسیبی جدی دیده است، گفت: امیدوار هستیم که با همراهی موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی و حمایت موثر مدیریت ارشد استان فارس، به زودی شاهد بازسازی این ساختمان و تجهیز کامل آن باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.