مدیرکل آموزش و پرورش فارس از برگزاری جلسه مشترک مسوولان طرح نماد یا همان نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ۶ استان جنوب کشور در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی عسکر نجفی در جمع اعضای کمیته اجرایی نشست مشترک مسوولین طرح نماد ۶ استان جنوب کشور به میزبانی شیراز، گفت: دراین نشست تخصصی، مسوولانی از استان‌های اصفهان، کهکیلویه وبویراحمد، چهارمحال بختیاری، بوشهر، خوزستان و فارس حضور دارند.

او افزود: مسوولانی از قوه قضاییه و وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست حضور خواهند یافت و اخرین سیاست وبرنامه‌های طرح نماد را تشریح خواهند کرد.

نجفی ادامه داد: در این نشست همچنین کارگاه آموزشی نماد با حضور مدرسان کشوری این طرح برگزار خواهد شد.

رونمایی از سرود، اپلیکیشن وپوستریاریگران زندگی که توسط استان فارس تهیه شده از دیگر برنامه‌های حضور مسوولین طرح نماد ۶ استان جنوب کشور در شیراز می‌باشد که مدیرکل آموزش وپرورش فارس به آن اشاره کرد.

نجفی همچنین تصریح کرد: برگزاری شورای عالی سیاست گذاری طرح نماد استان با حضور مسوولین ۱۴ دستگاه استانی عضو این طرح نیز از دیگر برنامه‌هایی است که قرار است برگزار شود.

«نماد» عنوان اختصاری طرحی با نام «نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان» است که در سال ۱۳۹۴، در قالب ائتلاف ۹ دستگاه و با هدف دستیابی به چارچوب همکاری نظام یافته برای مداخله سریع، به‌موقع و موثر در آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، طراحی و آغاز شد.

در این طرح، به تمامی راهکار‌ها در دو بُعد مهم «تقویت عوامل محافظت کننده» و «کاهش عوامل مخاطره آمیز» در زمینه‌های گوناگون آموزشی، غربالگری، مداخله مختصر، ارجاع، درمان، حمایت‌های روانی، مددکاری اجتماعی، معاضدت‌های انتظامی و قضایی، به همراه کوشش برای پیشگیری‌های وضعی، توجه شده است.

مطابق برنامه زمان‌بندی طرح، مقرر شده است که تا سال ۱۴۰۰، این طرح در تمام مدارس کشور مستقر شود و به این ترتیب، با استقرار آن، ضمن اینکه همکاری بین دستگاه‌ها از طریق یک سامانه جامع نرم افزاری، نظام یافته و هوشمند خواهد شد، می‌توان امیدوار بود که میزان آمادگی کشور برای واکنش سریع در فوریت‌های اجتماعی دانش‌آموزان، افزایش یافته و تقویت خواهد شد.
انتهای پیام/

گردهمایی مسئولان طرح نماد ۶ استان جنوب کشور در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.