نماینده اتاق اصناف ایران گفت: افزایش ۱۶ درصدی بازرسی‌ها نسبت و کاهش ۲۱ درصدی پرونده‌های تشکیل شده نشان از ثبات نسبی بازار و کنترل قیمت ها دارد.

افزایش ۱۶ درصدی بازرسی‌ها برای کنترل قیمت ها/تشکیل ۲ هزار و ۶۹۴ پرونده تخلف در حوزه اصنافبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، احمدی معاون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ درخصوص وضعیت بازار پس از افزایش قیمت بنزین گفت: از ۲۴ آبان ماه همزمان با تغییر نرخ بنزین جلسات ستاد تنظیم بازار هر روز برگزار شده است.

او افزود: در تمام جلسات روزانه وضعیت کالا و خدمات در کشور رصد می‌شود و نوسانات قیمت‌ها بررسی می‌شود.

احمدی تصریح کرد: در جلسه فوق العاده امروز ستاد تنظیم بازار مباحث سهمیه ناوگان درون شهری و سبک شهری بار، تاکسی‌های اینترنتی و آخرین تصمیمات کمیته سه نفره وزارت کشور، وزارت نفت وسازمان مدیریت مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

او ادامه داد:فردا دوشنبه هم جلسه فوق العاده کارگروه برای رصد بازار برگزار خواهد شد.

احمدی درباره جهش قیمت برخی اقلام خوراکی و کشاورزی گفت: برخی محصولات در مقاطعی از سال و با تغییر فصل تغییر قیمت دارند، بارندگی‌ها برداشت محصول را با مشکل مواجه کرده و با کمبود عرضه، تقاضا افزایش یافته که منجر به افزایش قیمت برخی اقلام کشاورزی شده است.

معاون سازمان حمایت تاکید کرد: افزایش قیمت‌ محصولات کشاورزی ارتباطی به افزایش نرخ بنزین ندارد و به تغییر فصل مربوط می‌شود.

او درباره افزایش قیمت کرایه برخی مسیر‌ها گفت: در تاکسی‌هایی که ناوگان رسمی درون شهری را تشکیل می‌دهند افزایش قیمت نداریم، اما برخی خودرو‌های شخصی ممکن است قیمت‌ها را افزایش داده باشند.

در ادامه عوض پور نماینده اتاق اصناف ایران در ارتباط تلفنی گفت: از زمان شروع طرح اصلاح قیمت بنزین ماموریت‌هایی به اتاق اصناف ایران محول شده است که در هفته منتهی به ۲ آذر حدود ۹۸ حدود ۶۰ هزار و ۶۳۶ مورد بازرسی‌های تخصصی و حرفه انجام شده است.

او ادامه داد: در این مدت ۲ هزار و ۶۹۴ پرونده تخلف به ارزش ۱۵ میلیارد ریال تشکیل شده است. ۵ هزار و ۲۹۰ شکایت مردمی نیز در اتاق‌های اصناف ثبت شده است.

عوض پور تصریح کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد بازرسی‌ها ۱۶ درصد نسبت به هفته مشابه افزایش یافته، اما پرونده‌های تشکیل شده ۲۱ درصد کاهش داشته که نشان دهنده ثبات نسبی در بازار از نظر تامین و کنترل قیمت هاست.


بیشتر بخوانید: برآورد درآمد ۳۱ هزار میلیاردی از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین/ خودروهای دولتی سهمیه بنزین ندارند


همچنین جعفری‌نسب مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران در این خصوص گفت: نظارت‌ها و کنترل بر صنوف در روز‌های اخیر تشدید شده و تعداد نیرو‌ها در گشت‌های بازرسی افزایش یافته است .

او ادامه داد: بازرسان اصناف و تعزیرات در سطح بازار حضور دارند. تعداد نیروهای انتظامی و بازرسان وزارت بهداشت نیز در گشت‌ها افزایش داشته و این گشت‌ها تاثیر خود را در بازار داشته است.

جعفری نسب افزود: از بازرسی ۲ هزار و ۳۰ واحد صنفی، ۳۸۰ پرونده تشکیل شده است و به ۴۰۰ واحد صنفی تذکر داده شده  و جریمه شده اند. در بازرسی‌های انجام شده در روز‌های اخیر ۱۸۵ پرونده گرانفروشی تشکیل و جریمه شده اند.

او تصریح کرد: پرونده‌هایی در میوه و تره بار، مواد غذایی و تخم مرغ تشکیل و جریمه‌هایی اعمال شده است. به تعزیرات دستور داده شده بعد از بازرسی در محل حکم صادر، ابلاغ و جریمه نیز اعمال شود.

جعفری نسب گفت: بازرسی‌ها از مبدا تولید تا توزیع انجام می‌شود. دریک هفته اخیر پرونده‌هایی به ارزش ۳۷ میلیارد ریال در بازرسی‌های قیمت کالا‌های دارای نرخ مصوب تشکیل و رسیدگی شده است.

انتهای پیام/

ثبات نسبی بازار با تشدید بازرسی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار