دو تن از جمهوری‌خواهان سنا از وزارت خزانه‌داری آمریکا خواستند تا اسناد مالی پسر «جو بایدن» را به آن‌ها ارائه کند.

تلاش جمهوری خواهان سنا برای دسترسی به اسناد مالی پسر بایدنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دو تن از روسای کمیته‌های سنای آمریکا از وزارت خزانه‌داری این کشور خواستند تا اسناد مربوط به تبادلات مالی میان «هانتر بایدن» پسر جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق این کشور و یک شرکت اوکراینی را به آن‌ها ارائه دهد.

«چاک گریسلی» رئیس کمیته مالی سنا و «ران جانسون» رئیس کمیته امور دولتی و امنیت داخلی در نامه‌ای به تاریخ ۱۵ نوامبر از این وزارتخانه خواستند تا گزارش فعالیت‌های شبهه‌انگیز پسر جو بایدن را به آن‌ها ارائه کند.

این اسناد در ارتباط با فعالیت‌های غیرقانونی نیست، اما هنگامی که ظن پولشویی یا کلاهبرداری می‌رود، چنین اسنادی از سوی موسسات مالی به ثبت می‌رسد. هنوز مشخص نیست که آیا پسر بایدن در چنین فعالیت‌هایی درگیر بوده یا خیر. نامه جمهوری خواهان سنا نیز در برگیرنده هیچ سندی مبنی بر فعالیت‌های شبهه انگیز نیست.

پسر بایدن هر گونه اقدام غیرقانونی در خصوص فعالیت‌های کسب و کار خود در اوکراین بویژه با شرکت بوریسما، که ترامپ و متحدانش آن را هدف قرار داده‌اند، تکذیب کرده است. سناتور‌های جمهوری خواه می‌گویند شرکت بوریسما ماهانه ۵۰ هزار دلار را به پسر بایدن پرداخت کرده است و کمیته‌های تحت اختیار آن‌ها در سنا در حال بررسی اقدامات احتمالا غیرقانونی دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در ارتباط با شرکت بوریسما و اوکراین است.

پیش از این نیز دو سناتور جمهوری خواه از وزارت خارجه آمریکا خواستند تا اسناد مربوط به هانتر بایدن و شرکت بوریسما را به آن‌ها ارائه کند. این دو قانونگذار آمریکایی تا ۵ دسامبر به وزارت خزانه داری مهلت دادند تا به درخواست آن‌ها پاسخ دهد. نامه روسای کمیته‌های سنا در حالی به وزارت خزانه داری آمریکا ارسال شد که دموکرات‌های مجلس نمایندگان در حال انجام تحقیقاتی در خصوص ماجرای جنجالی مکالمه تلفنی دونالد ترامپ و همتای اوکراینی او هستند.

در پی افشای جزئیاتی درباره درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار