معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از طرح‌ها و برنامه‌های این دانشگاه برای سال جاری خبر داد.

برنامه‌های دانشگاه فنی و حرفه ای برای سال جاریغلامرضا کیانی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه‌های انجام شده طی یک سال گذشته در این دانشگاه اظهار کرد: در حوزه آموزش در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر اساس سند راهبردی مصوب برنامه‌های عملیاتی زیادی را با شعار «با هم» انجام دادیم.

او در ادامه گفت: شعار «باهم» تفکیک کلماتی همچون برنامه‌ریزی، آمایش، همت سنجی، مسئولیت پذیری و ارزیابی وزارت بوده است.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: بر مبنای این شعار و سند راهبردی سال گذشته در این ۵ حوزه اقدام‌های اساسی و فعالیت‌هایی را در دستور کار قرار دادیم که نزدیک به ۹۰ درصد برنامه‌ها عملی شد.

به روز رسانی۴۲ برنامه درسی در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

کیانی در ادامه افزود: یکی از برنامه‌های انجام شده این بود که توانستیم ۴۲ برنامه درسی دانشگاه را با تمامی سرفصل‌های آن به روز رسانی کنیم به طوری که تغییرات اساسی در آن‌ها ایجاد شده و این تغییرات در زمینه وضعیت و تغییرات بازار کار در رشته‌های مختلف دانشگاه بوده است. در حال حاضر اقداماتی را برای به روز رسانی ۵۰ برنامه درسی در سال آینده انجام خواهیم داد.

او تصریح کرد: ۷۰ درصد دروس تغییر یافته دانشگاه فنی و حرفه ای جزء درس‌های عملی است.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه دانشگاه تعداد اعضای هیئت علمی کمی دارد،  تاکید کرد: یکی دیگر از حوز‌های  عملیاتی، حوزه ارزیابی بود که طی دو فاز این کار  را انجام دادیم؛ ابتدا مدرسان جدیدی که در ترم اول  همکاری را باما آغاز کردند  بر اساس شاخص‌های کاملا مهارتی سنجش صلاحیت شدند، سپس در ترم دوم تمامی  اساتید بر اساس همان شاخص‌ها مورد ارزیابی قرار گرفتند .


پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانید


کیانی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های ما برای استادان  برگزاری دوره های ۱۲ ساعته مهارتی صنعت و غیر صنعت بود که دوره‌های غیر صنعت  شامل بالندگی و توانمند سازی  می باشد  و نقش  بسیاری در  به روز رسانی اطلاعات مدرس‌های دانشگاه داشت.

معاون آموزشی دانشگاه فنی حرفه‌ای اظهار کرد: شعار برنامه‌های عملیاتی امسال کلمه «سامان» است که سر واژه کلمات ساماندهی، اقتصاد آموزش، ماموریت گرایی، ارزیابی و نظارت و نظم کیفی است.

کیانی گفت: ما در این زمینه تصمیم گرفتیم تمامی رشته‌های دانشگاه را به گونه‌ای ساماندهی کنیم که روندی اقتصادی داشته باشند. تعداد دانشجویان و هزینه‌ها هم‌خوانی داشته باشد که کمک می‌کند تا در حوزه تجهیزات و جذب نیروی انسانی هدفمند باشیم تا بتوانیم دانشگاه‌ را به سمت تخصصی و حرفه‌ای شدن پیش ببریم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار