ملی پوش ووشو کشورمان گفت: حضورم در مسابقات ووشوی قهرمانی آسیا بستگی به نظر کادرفنی دارد و تابع تصمیم مربی هستم.

محسن محمد سیفی ملی پوش ووشوی کشورمان  در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا در هندوستان حضور می‌یابد یا نه، اظهار کرد: طبق برنامه ۲ مسابقه رسمی جام جهانی و قهرمانی آسیا را سال آینده پیش رو داریم. به احتمال زیاد در این رقابت‌ها شرکت می‌کنم. من سهمیه حضور در مسابقات جام جهانی دارم.

او درباره اینکه کادر فنی تیم ملی ووشو قصد دارد از جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا استفاده کند و عرفان آهنگریان قصد ندارد در این مسابقات حضور یابد، گفت: این موضوع بستگی به نظر کادر فنی تیم ملی دارد و تابع تصمیمات هستم. به نظرم آهنگریان خودش تصمیم گرفته که در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نکند و کسی هم از او نخواسته است که این کار را انجام بدهد.

سیفی: غیبتم در قهرمانی ووشو آسیا بستگی به نظر کادر فنی دارد/ قراردادها با حضور باشگاه های خصوصی تکان می خورد

 پیشنهاد هر تیمی بهتر باشد قبول می‌کنم 

سیفی بیان کرد: من سال گذشته با تیم پارس جنوبی جم قرارداد داشتم، اما امسال دیگر با این تیم همکاری نمی‌کنم. مسئولان باشگاه سابقم در چین خواستار حضورم در این تیم هستند و در صورتی که در لیگ ایران هم پیشنهاد داشته باشم در آن صورت هر تیمی که پیشنهاد بهتری بدهد به آن تیم می‌روم.

قهرمان ووشوی جهان درباره تفاوت لیگ برتر ووشوی کشورمان با لیگ چین اظهار کرد: به هر حال بین این ۲ لیگ تفاوت‌های زیادی وجود دارد و لیگ چین قابل قیاس با لیگ ایران نیست چرا که در آنجا تیم‌ها هر ۲ هفته یک بار مسابقه می‌دهند و بعد از مسابقات هم قرارداد‌ها را پرداخت می‌کنند و لیگ چین شرایط ویژه‌ای دارد. همچنین هر ورزشکاری در لیگ چین قبول نمی‌کنند و مدال آوران و قهرمانان را می‌پذیرند.

در لیگ ووشو پول رد و بدل می‌شود

او درباره اینکه مبالغ قرارداد لیگ برتر ووشو هم پایین است، گفت: متاسفانه رقم قرارداد‌ها پایین است، اما لیگ ووشو در بین رشته‌های رزمی پویاتر است و پول به ورزشکاران داده می‌شود، در صورتی که برخی از رشته‌های رزمی لیگ ندارند و پولی رد و بدل نمی‌شود. به نظرم اگر باشگاه‌های خصوصی به سمت ووشو بیایند و در این رشته ورزشی سرمایه گذاری کنند مبالغ قرارداد‌ها تکان می‌خورد.

سیفی: غیبتم در قهرمانی ووشو آسیا بستگی به نظر کادر فنی دارد/ قراردادها با حضور باشگاه های خصوصی تکان می خورد

سیفی بیان کرد: به طور معمول مدال آوران و قهرمانان جهان از شرکت در مسابقات قهرمانی کشور معاف هستند و من هم در این مسابقات شرکت نکردم. به هر حال ووشوی استان زنجان همواره در سکوی قهرمانی قرار می‌گیرد و سطح ووشو این استان بسیار بالا است و سالن، آکادمی اختصاصی و سکوی جداگانه ساندا و تالو دارد و همین تجهیزات و امکانات باعث شد که زنجان قهرمان ووشوی کشور شود.


 بیشتر بخوانید: قهرمانی ووشو کاران زنجانی در مسابقات قهرمانی کشور


مسئولان ووشو نگاه ویژه ای به نوجوانان و جوانان دارند 

پرافتخارترین ووشو کار کشورمان درباره اینکه جوانگرایی در این رشته ورزشی صورت گرفته است، بیان کرد: بله به طور حتم این کار صورت گرفته است و در مسابقات قهرمانی جهان به غیر از من سایر ورزشکاران میانگین سنی ۲۳ سال داشتند و توانستند مدال طلا کسب کنند. به هر حال این موضوع نشان می‌دهد که جوانگرایی در ووشو شده است و جوانان به رده بزرگسالان انتقال می‌یابند. من هم خواه نا خواه از ووشو کنار می‌روم و استعداد‌های برتر به اردو‌های تیم ملی دعوت می‌شوند. مسئولان ووشو نگاه ویژه‌ای به نوجوانان و جوانان دارند.

او در پایان درباره اینکه وزیر ارتباطات به قول خود مبنی بر اهدای سکه به مدال آوران مسابقات قهرمانی جهان عمل کرد، گفت: نه هنوز به قول خود عمل نکرده و فقط علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو بعد از پایان مسابقات به ما پاداش داد.


 بیشتر بخوانید: سیفی: سرمایه گذاری چینی‌ها برای قهرمانی در ساندا بی نتیجه بود


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار