اعضای شورای شهر تهران با ۱۱ رأی موافق طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

خبرنگار: پاینده/تصویب طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 99 شهرداریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران در دستور کار یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور، بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران، گفت: هفته گذشته یک فوریت این طرح به تصویب رسید، اما در متن مباحثی به صورت مفصل‌تر آمده است که باید به این نکته اشاره کنم که عمده سیاست‌ها مبتنی بر رویکرد سال گذشته است و ما به مسائلی مانند درآمد پایدار و موضوعات دارای اهمیت اشاره کردیم.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران افزود: دیگر اولویتی که در این طرح مورد توجه قرار گرفته است، سرمایه‌گذاری در تأمین منابع مالی پروژه است و در بخش تملک دارایی سرمایه‌ای باتوجه به اهمیت فعال کردن ظرفیت شورایاری‌ها قرار بر این است ۱ تا ۵ درصد سرمایه محله با نظر شورایاری‌ها اختصاص پیدا کند.

پس از اظهار نظر رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران، محمد جواد حق‌شناس دیگر عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این طرح، گفت: درباره سیاست‌های اجرایی برای بودجه سال ۹۹، متأسفانه مباحثی مطرح می‌شود که تنها وقت شورا را می‌گیرد و این کار بیهوده است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در سال گذشته نیز این چنین طرحی در صحن شورای شهر تهران ارائه شد، گفت: اگر ما یک برنامه ۵ ساله تدوین کردیم، این برنامه چراغ راه بودجه است و بودجه یک برش یک پنجم است و ما انتظار داریم شهرداری لایحه را بر اساس تحقق احکام ارائه کند.

پس از اظهار نظر حق‌شناس، مجید فراهانی دیگر عضو شورای شهر تهران در موافقت با تصویب این طرح، گفت: باید بررسی اجمالی سیاست بودجه در بخش عمده این سیاست فرمی ارائه شود و ما اگر نتوانیم این فرم را به صورت یک الزام در بیاوریم، شهرداری به هر شکلی که می‌خواهد بودجه پیشنهادی را ارائه می‌کند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اقدام خوب کمیسیون برنامه و بودجه در پیش‌بینی بودجه سرمایه‌ای، گفت: ما در گذشته بودجه سنواتی داشتیم و پیش‌بینی بودجه سرمایه‌ای یک تحول است که در این دوره شورا انجام شده است.


بیشتر بخوانید: تصویب یک فوریت طرح اصلاح آئین‌نامه نامگذاری معابر پایتخت


پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان، طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران در صحن شورای شهر به رأی گذاشته شد و اعضای شورای شهر تهران با ۱۱ رأی موافق این طرح را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

جزئیات بررسی طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار