تفاهم نامه مشترک سازمانی میان صداو سیما و وزارت ارتباطات با حضور مسئولان و اصحاب رسانه برگزار شد.

امضای تفاهم نامه مشترک سازمانی میان صداو سیما و وزارت ارتباطاتبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین تفاهم نامه مشترک سازمانی مسئله محور پیرامون طرح شهید احمدی روشن با حضور شریف خانی معاون فضای مجازی رسانه ملی،هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سعادت فومنی قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان امروز برگزار شد.

حسن سالاریه معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: طرح شهید احمدی روشن چند سالی است که با همکاری برخی نخبگان در حال اجرا است و به توانمندسازی استعدادهای برتر با نگاهی به حل مسئله دانشجویی و مقطع کارشناسی و دکتری می پذیرد.

وی ادامه داد: توانمند سازی برای کمک به حل مسائل در بستر حل یک مسئله با همکاری اساتید که تجربه طولانی و سابقه خوب دارند،بهترین روش تعلیم و تربیت است که مردم را با بخشی از نیازهای کشور آشنا می کند. البته برای خود دستگاه های صاحب مسئله، زحمت خوبی برای شناسایی استعدادهای برتر وجود دارد تا در آینده در قالب شرکت های مختلف، کارشناسان  به این جوانان سپرده شوند.

سالاریه گفت:این مراحل در سه دوره سپری و برخی از آیین نامه و مقررات مطرح شد و تعدادی از هسته های پژوهشی به مرحله ای رسیدند که به صنعت خدمت دهند. از پاییز ۹۸ دوره چهارم آغاز شده است و قصد داریم با همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف این موضوع را مطرح کنیم.

هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ما طرح اقتصاد مقاومتی با نام «کریدور فاوا» داریم. آنچه در آن مطرح است تعدادی از پروژه های پیشران وجود دارد که یکی از آنها بحث کمک به زیست بوم تلفن همراه با نگاه حمایت از تولید داخل است.

وی ادامه داد:وقتی صحبت از بسته های تلفن همراه می کنیم مولفه های متفاوتی در این زیست بوم نقش ایفا می کند. از مولفه هایی که سخت افزار را در دست دارند تا استارتاپ هایی که مشکل توسعه سرویس برای توسعه خدمت دارند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: بیگ دیتا و شکل گیری IOT و نگاهی به بحث های مربوط به 5G مطرح است که ما اگر بتوانیم آنچه به نام نیاز صنعت ارتباطات است، شناسایی و به عنوان کمک فکری نخبگان استفاده کنیم می توانیم ارتباط بین صنعت و دانشگاه را برقرار کنیم که یکی از از ارتباطات ارزشمند همین چارچوب را دارد.ما در ITC آمادگی داریم کار را پیش ببریم تا بخشی از نیروهای نخبه کشور را در راستای حل مسئله هدایت کنیم.

معاون فضای مجازی رسانه ملی گفت:امروز سرآغاز دوره چهارم طرح شهید احمدی روشن است که با هدف مشخص محقق می شود و ضلع سومی به دو ضلع قبلی اضافه می شود؛ در دو ضلع قبلی هسته های نخبگانی با هدایت اساتید به شرکت های مرتبط وصل می شدند و امروز هسته های نخبگانی برای حل مسائل مربوط به حاکمیت ورود می کنند.

وی ادامه داد:با شناختی که با این طرح دارم می دانم چه فرصت بی نظیری است که هر سازمان چه خصوصی و چه دولتی، اگر نخبه کاربلد سرمایه اش باشد، موفق است.

معاون فضای مجازی رسانه ملی توضیح داد:مهمترین دستاورد ما حلقه ای است که بین بنیاد نخبگان و صدا وسیما است که نیاز به هم دارند تا در صدا و سیما در بحث نیازهای فنی و نیازهای محتوایی کار کنند.این تفاهم نامه در تولید محتوا و فضای مجازی قابل تامل است.

محمود سعادت قائم مقام بنیاد نخبگان گفت: این نیروی انسانی زبده که به صورت بالقوه وجود دارد، اگر بالفعل شود اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. بخشی در حاکمیت و بخشی در مجموعه های خصوصی وارد می شوند.

وی ادامه داد: نیروهای ما به خیلی از مسائل فنی اشراف دارند اما در حوزه بحث‌های فرهنگی، علوم انسانی و اجتماعی نوعی کم‌توجهی صورت می‌گیرد. فکر می‌کنم هر دو حوزه صداوسیما و وزارت ارتباطات به لحاظ مسائل فرهنگی و تکنولوژی مورد استفاده مرتبط هستند و نقش پررنگی دارند.

سعادت گفت:این طرح می تواند نیاز روز کشور باشد که نخبگان بدانند بعد از دانشگاه، فضایی هست که در آن فعالیت کنند.

در پایان تفاهم نامه مشترک سازمانی میان صداو سیما و وزارت ارتباطات امضا شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: صدا و سیما ، رادیو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار