مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی البرز گفت:با بهره برداری از شهرک گلخانه ای نجم آباد برای هفتصد نفر اشتغال ایجاد می شود.

اشتغال هفتصد نفر با بهره برداری از شهرک گلخانه ای نجم آبادمجید توده کشت، مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، در خصوص شهرک گلخانه‌ای نجم آباد گفت: شهرک گلخانه‌ای نجم آباد در شهرستان نظرآباد در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در حال احداث زیرساخت‌ها می‌باشد که طبق پیش بینی‌های انجام شده این شهرک در بهار ۹۹ افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

او افزود: همچنین بهره برداری از شهرک گلخانه‌ای نجم آباد اشتغالزایی ۷۰۰ نفری شامل ۳۵۰ نفر اشتغال مستقیم و ۳۵۰ نفر اشتعال غیر مستقیم را در پی خواهد داشت.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان البرز افزود: این شهرک در ۶۵ قطعه با مساحت حدودا ۵۷۰۰ متری طراحی شده که با عنایت به انجام ۲ مرحله فراخوان در روزنامه‌های کثیر الاانتشار به متقاضیان واگذار شده است که این افراد ضمن تامین ۲۰ درصد از هزینه احداث سازه‌های گلخانه ای، درخواست تسهیلات داده و تاکنون ۲۴ نفر جهت اخذ تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شده اند که برای هریک از افراد ۱ میلیارد و سیصد میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

توده کشت در ادامه در ارتباط با ضرورت تهیه و تامین زیرساخت‌های مورد نظر در این شهرک گلخانه‌ای گفت: با توجه به اهمیت تهیه و تامین زیر ساخت ها، آب شهرک گلخانه‌ای نجم آباد با تخصیص ۳۰ لیتر بر ثانیه از شرکت آب منطقه‌ای البرز تامین شده  و این آب از لحاظ شوری یا EC به لحاظ تعیین الگوی کشت آزمایش شده که نگران کننده نیز نیست.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان البرز افزود: سایر زیرساخت‌ها از جمله تسطیح، خیابان کشی، شبکه آبیاری، احداث استخر ذخیره آب، شبکه برق، شبکه گاز  نیز در حال انجام است.

او در پایان گفت: باتوجه به برخی نگرانی‌ها در خصوص مجاورت شهرک با رودخانه فصلی نجم آباد و احتمال سیل می‌توان گفت که  با مساعدت استاندار البرز لایروبی رودخانه و تقویت دیواره‌های آن انجام شده است و خطری در این باره وجود ندارد.

انتها پیام/ش

بهره برداری از شهرک گلخانه ای نجم آباد در سال آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.