مسئول امور اتباع و مهاجرین خارجی ایرانشهر گفت: در طی یک سال اخیر 2 هزار و 951 نفر از اتباع غیرمجاز از سطح شهرستان ایرانشهر طرد شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ایرانشهر صبح امروز در جلسه کارگروه امور اتباع بیگانه شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان در بحث اتباع بیگانه از مناطق ممنوعه است و تاکنون طرح‌های مقطعی و متعددی در زمینه طرد اتباع غیرمجاز صورت گرفته است.
غلامرضا گنجی افزود: این طرح‌ها به دلیل مقطعی بودن کارایی 100 درصدی را نداشته و اتباع غیرمجاز در زمان اجرای طرح به گونه‌ای از دید عمومی پنهان و پس از پایان طرح دوباره در بخش‌های مختلف حاضر می‌شدند.
وی بیان کرد: طرحی که در حال حاضر در حال اجرا است مقطعی نیست و نتایج و پیشرفت‌های خوبی را در بر داشته و موفق بوده است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ایرانشهر ادامه داد: شهرستان ایرانشهر یکی از شهرستان‌هایی است که اردوگاه نگهداری از اتباع بیگانه در آن ایجاد شده و اتباع دستگیری شده از حوزه این شهرستان و شهرستان دلگان در این اردوگاه موقتاً نگهداری و سپس به خارج از کشور طرد می‌شوند.
گنجی حضور اتباع بیگانه را در کشور مسبب بروز مشکلات زیادی دانست و گفت: همسایگی با دو کشور معضل خیز افغانستان و پاکستان و عدم تعهد و پاسخگو نبودن این دو کشور به سازمان‌های جهانی در بحث بهداشت سبب آسیب پذیری کشورمان در بحث مسائل بهداشتی و امراض واگیر شده است.
وی خاطرنشان کرد: ورود غیرقانونی اتباع این کشورها و نفوذ به عمق کشور سبب شیوع بیماری‌های واگیر در کشور می‌شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ایرانشهر تصریح کرد: اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه یکی دیگر از معضلات حضور اتباع خارجی است.
گنجی افزود: اتباع بیگانه در کارگاه‌ها با دستمزد پایین‌تر و بدون بیمه و شرایط کاری سخت‌تر مشغول به کار می‌شوند و این موضوع موجب روی آوردن کارفرمایان به استفاده از اتباع بیگانه و عدم تخصص همشهریان در بسیاری از حرفه‌ها شده است.
وی استفاده از اسناد هویتی و سجلی شهروندان ایرانی توسط اتباع خارجی، ازدواج با همسر ایرانی و وجود فرزندان بی‌هویت و بدون شناسنامه را از دیگر معضلات حضور اتباع بیگانه در کشور عنوان کرد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ایرانشهر حمایت‌های شهروندان را در اجرای طرح طرد اتباع بیگانه بسیار موثر دانست و گفت: اجرای هر برنامه و رسیدن به هدف نیازمند پشتیبانی از سوی از مردم است و در اجرای این طرح، مردم و دولت باید در کنار هم باشند.
مسئول امور اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان ایرانشهر نیز در این جلسه، فعالیت‌های این کمیته را ارائه کرد.
مهدی دیوبند از دستگیری 2 هزار و 951 نفر در طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: در طی این مدت 375 مورد بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته که طی آن 138 نفر اتباع غیرمجاز دستگیر و 53 واحد صنفی پلمب و مبلغ 720 میلیون ریال جریمه شده‌اند./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.