معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز گفت: پیش بینی می‌شود ۲۱۰ هزار دانش آموز البرزی در مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای این استان شرکت کنند.

دانش آموزان ورزش دوست البرزیفرشید علیزاده، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که در سال گذشته ۱۴۸ هزار نفر از دانش آموزان باید تحت پوشش مسابقات ورزشی درون مدرسه ای قرار می گرفتند اما بیش از ۲۰۰ هزار نفر از دانش آموزان توانستند در این برنامه شرکت کنند، افزود: امسال طبق توافقی که با وزارت آموزش و پرورش استان داشتیم؛ مقرر شد که ۱۵۵ هزار دانش آموز در مسابقات ورزشی درون مدرسه ای شرکت کنند اما پیش بینی می شود که بیش از ۲۱۰ هزار دانش آموز در این مسابقات حضور پیدا کنند.

او افزود: درباره مسابقات ورزشی درون مدرسه ای استان البرز گفت: امسال ششمین دوره مسابقات ورزشی درون مدرسه ای برگزار می‌شود که هر مدرسه براساس ظرفیت و امکانات موجود در مدرسه در رشته های مختلف ورزشی، این مسابقات را اجرا می کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به این که در دوره ابتدایی به ورزش های پرورشی و بومی محلی تاکید می شود، افزود: در دوره متوسطه بیشتر به ورزش های مهارتی و رقابتی پرداخته اگرچه بازی های پرورشی و بومی محلی نیز در دوره متوسطه انجام می شود.

علیزاده در ادامه گفت: در دوره ابتدایی، بازی های دبستانی نیز وجود دارد و هر چقدر به پایه های بالاتر مانند پنجم و ششم نزدیک می شویم، بازی هایی مثل فوتبال، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز و شطرنج در مدارس اجرا می شود.

او گفت: معمولاً مسابقات ورزشی درون مدرسه ای در هفته تربیت بدنی شروع می شود اما به دلیل تداخل با ماه صفر، شروع مسابقات به عقب افتاد که مدارس با توجه به شرایط خودشان این مسابقات را برگزار می کنند

علیزاده درباره ورزش هایی که در این مسابقات ورزشی درون مدرسه ای انجام می شود، در پایان افزود: ورزش هایی مانند بازی های دبستانی، پرورشی و بومی محلی در دوره ابتدایی، والیبال، فوتبال، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، شطرنج، بدمینتون، دو میدانی و شنا در مقاطع تحصیلی دیگر بیشتر مورد استقبال است که ورزش طناب زنی در همه مقاطع انجام می شود.

انتهای پیام/ص.خ

برگزاری مسابقات ورزشی درون مدرسه ای در البرز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.