باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

توپ لیزری؛ دستاورد جدید نیروهای پدافندی ایران در میدان جنگ + تصاویر

جمهوری اسلامی ایران امروز توانسته دانش بالای تولید تسلیحات لیزری را بدست آورد.

به گزارش  خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ با تکیه بر توان داخلی شروع به ساخت تجهیزات با روش مهندسی معکوس کرد و ادواتی مناسب با تهدیدات روز را به تولید انبوه رساند.

توپ لیزری ایرانی شکارچی جاسوس‌های دشمنان + تصاویر

پس از این موضوع، نیاز نیرو‌های مسلح با حرکت پرشتاب تکنولوژی تغییر کرد و نیاز بود تا تجهیزاتی ساخته شود که این نیاز را برطرف کند؛ در نتیجه متخصصان دست بکار شدند تا با ترکیب دانش بومی و تکنولوژی روز دنیا سلاح‌های فوق مدرن ساخته شود، موضوعی که مولود بسیاری از تجهیزات فوق پیشرفته امروز ایران شد، سلاح‌هایی که برخی از آن‌ها اطلاع‌رسانی و برخی دیگر هنوز محرمانه مانده است.

در همین راستا سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که اقدامات چند سال اخیر ما نشان داد که ایران اسلامی در لبه تکنولوژی دنیا قرار دارد، گفت: بنا به صلاحدید و برای غافل‌گیری دشمنان بسیاری از تجهیزات را رسانه‌ای نمی‌کنیم، اما هر آنچه که برای ارتقای بازدارندگی کشور لازم باشد را خواهیم ساخت تا اگر کشوری فکر تجاوز به ذهنش رسید بداند که در صورت اقدام بازنده خواهد بود.

توپ لیزری ایرانی شکارچی جاسوس‌های دشمنان + تصاویر

این روند باعث شد تا جمهوری اسلامی ایران که روزی وارد فاز تولید انواع جنگنده‌ها، بالگردها، تانک‌ها و سایر تسلیحات نظامی شده بود امروز به دانش ساخت سلاحی دست پیدا کند که قادر است هر وسیله جاسوسی دشمنان را خارج از جو زمین رهگیری و منهدم کند، آن سلاح توپ لیزری است.

هزینه سهمگین آمریکا در تولید توپ لیزری

دهه ۱۹۵۰ بود که با اختراع پرتو‌های لیزری تحولی بزرگ در بخش‌های مختلف، چون علوم و صنایع به وجود آمد، به زبان ساده لیزر ابزاری است که نور را به صورت پرتو‌های موازی بسیار باریک و با طول موج مشخص ساطع می‌کند و از ماده‌ای جمع کننده یا فعال کننده نور تشکیل شده که درون محفظه تشدید نور قرار دارد، این ماده پرتو نور را که به وسیله یک منبع انرژی بیرونی تقویت می‌کند.

توپ لیزری ایرانی شکارچی جاسوس‌های دشمنان + تصاویر

با اختراع تکنولوژی لیزری، صنعت نظامی دنیا هم دچار تحولات بزرگی شد و کار در این حوزه از اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی در نیروی هوایی آمریکا شروع شد که قصد داشت یک سامانه پدافند هوایی بسازد و نیرو‌های زمینی و دریایی این کشور هم در دهه ۱۹۷۰ در این زمینه انجام دادند که با هزینه سنگینی همراه بود و همه در مرحله پایانی آزمایش باقی ماند.

توپ لیزری ایرانی شکارچی جاسوس‌های دشمنان + تصاویر

با این وجود در دهه ۸۰ میلادی و روی کار آمدن ریگان بحث ساخت سلاح‌های لیزری با کاربرد دفاعی و هجومی بیشتر شد و پیش نمونه‌هایی هم مانند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ تولید شدند، اما بخاطر هزینه زیاد این پروژه در زمان رابرت گیتس وزیر دفاع اسبق آمریکا کنسل شد و امروز نمونه اولیه این هواپیما در گورستان هواپیما‌های آمریکایی در ایالت آریزونای خاک می‌خورد.

پس از ایالات متحده آمریکا، نوبت به شوروی رسید، همزمان با شروع فعالیت واشنگتن در دهه ۱۹۸۰ میلادی اتحاد جماهیر شوروی هم برای مقابله با موشک‌های کروز آمریکایی سرمایه گذاری بسیار سنگینی در بحث تولید سیستم‌های دفاع هوایی کوتاه برد لیزری برای دفاع از پایگاه‌های هوایی صرف کرد و به شکل محدودی از این سیستم‌ها در سازمان رزم ارتش شوروی بکار گرفته شد، اما پس فروپاشی شوروی این طرح‌ها به ظاهر متوقف شدند.

توپ لیزری ایرانی شکارچی جاسوس‌های دشمنان + تصاویر

سلاح‌های لیزری کابرد‌های فراوانی دارد، اما در عین حال نقاط ضعفی هم در این سلاح‌ها وجود دارد، اولین و بزرگترین دشمنان سامانه‌های لیزری، شرایط بد جوی است، مه غلیظ و هوای شرجی، پوشش ابری، طوفان شن و یا دود مصنوعی به راحتی می‌تواند توان این پرتوی لیزری پرتاب شده را کاهش، منحرف و یا حتی به طور کامل در شرایطی که هوا بسیار نامناسب باشد پرتو را از بین ببرد.

مسئله بسیار مهم بعدی در مورد سلاح لیزری این است که در یک سناریو مربوط به توپ لیزری زمین پایه میزان انرژی در دسترس بسیار بیشتر از یک ناوشکن یا رزم ناو مستقر در روی آب است، اما با وجود این چرا ایران به سراغ ساخت چنین سلاحی رفته است.

توپ لیزری ایران، قاتل ماهواره جاسوسی آمریکا

متخصصان جمهوری اسلامی ایران پس ساخت تسلیحات پیشرفته‌ای، چون جنگنده صاعقه، آذرخش، کوثر یا تانک کرار و تجهیزات مدرن به سراغ ساخت توپ لیزری رفتند و توانستند این توپ را با هزنیه بسیار کمتری نسبت به سایر کشور‌ها بسازند و نام جمهوری اسلامی ایران را در زمره معدود کشور‌های دارای این تکنولوژی قرار دهند.

توپ لیزری ایرانی شکارچی جاسوس‌های دشمنان + تصاویر

ساخت چنین سلاحی برای نخستین بار توسط امیر شاهرخ شهرام معاون وزیر دفاع و رئیس شرکت صنایع الکترونیک (صاایران) رسانه‌ای شد، معاون وزیر دفاع گفت: استفاده از لیزر در سامانه‌های توپخانه‌ای با دو هدف صورت می‌گیرد که می‌تواند به افزایش حجم آتش، تحرک و دقت کمک کند.

رئیس صاایران افزود: یکی از جا‌هایی که ما از لیزر الان هم استفاده می‌کنیم، برای آماده سازی سامانه‌های توپخانه‌ای و روانه‌سازی توپ و رادار است تا سامانه بتواند هدف را با دقت بالا ردگیری کرده و مورد اصابت قرار دهد.

توپ لیزری ایرانی شکارچی جاسوس‌های دشمنان + تصاویر

او افزود: در موضوع کُشندگی نیز دستاورد‌های خوبی داشتیم که همه آن‌ها تولید داخل هستند. برای مثال در دنیا متداول است که پرنده‌های رادارگریز خود را از لایه‌های کامپوزیتی می‌سازند تا هم رادار گریز باشد، هم سبک باشد و هم به تداوم پرازی آن در هوا کمک کند. این بدنه کامپوزیتی در برابر لیزر‌های پرتوان آسیب‌پذیر است و ما با استفاده از این لیزر‌ها که در اختیار داریم می‌توانیم آن‌ها را منهدم کنیم.

امیر شهرام با بیان اینکه از این سامانه‌های لیزری در مناطق حساس و حیاتی کشور نیز استفاده می‌شود، گفت: امروز لبه تکنولوژی دنیا در حوزه لیزری در دستان متخصصان نیرو‌های مسلح ما قرار دارد.

با وجود این که اطلاعات زیادی از توپ لیزری ایران در دست نیست، اما با توجه به صحبت‌های امیر شهرام می‌توان این طور حدس زد که کشور ما به یک سیستم دفاعی کوتاه برد دست پیدا کرده است، دانشی که امروز بسیاری از کشور‌های پیشرفته، چون آمریکا، روسیه و آلمان هم به دنبال آن هستند.

توپ لیزری ایرانی شکارچی جاسوس‌های دشمنان + تصاویر

اما در اخیتار داشتن چنین دانشی موجب ترس دشمنان شده است و باید هم این گونه باشد، چرا که با وجود چنین سلاحی در چارچوب برنامه دفاعی جمهوری اسلامی ایران هر کشوری که قصد جسارت یا حتی جاسوسی از ایران را داشته باشد شکست خواهد خورد مانند اتفاقی که برای ماهواره جاسوسی آمریکا رخ داد.

چندی پیش بود که برخی رسانه‌ها، چون سایت کریستین ساینس و روزنامه واشنگن اگزایماینر وابسته به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اعلام کردند ایران با سلاح لیزری، ماهواره‌های جاسوسی آمریکا را منهدم کرده است و مهندسان آمریکا در شوک هستند.

توپ لیزری ایرانی شکارچی جاسوس‌های دشمنان + تصاویر

این سایت آمریکایی نوشت که ایران یک ماهواره جاسوسی سازمان سیا را که در نزدیک‌ترین مدار‌های دور زمین گردش می‌کرده توسط تکنولوژی خاصی مورد اصابت قرار داده، این سایت در مورد مشخصات ماهواره گفت که این ماهواره جاسوسی که ارتفاع ۱۵۰ کیلومتری از زمین با سرعت ۷ کیلومتر بر ثانیه در حال گذر از آسمان ایران بوده، توسط یک سلاح لیزر جامد با انرژی بالا مورد هدف قرار می‌گیرد و لنز جاسوسی قدرتمند آن که مجهز به ابزار Ccd بوده از کار می‌افتد.

توپ لیزری ایرانی شکارچی جاسوس‌های دشمنان + تصاویر

ساخت چنین سلاحی نشان دهنده آن است که ایران به فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ای در به دست گرفتن کنترل وسایل پرنده دست یافته و معلوم می‌کند متخصصان کشورمان با وجود مسیر طولانی که برای ساخت توپ‌های سنگین لیزری برای درگیری با اهداف در فواصل بالاتر دارند، اما حرکت بی‌صدای ایران در ساخت توپ لیزری برد کوتاه هم کمکی بسیار قوی و مهم برای سامانه‌های پدافندی موجود در کشورمان باشد.

مشخصا از آمریکا گرفته تا چین و روسیه و البته جمهوری اسلامی ایران مسیر طولانی برای رسیدن به سطوح بالاتر سلاح های لیزری مثل بحث توپ های سنگین لیزری برای درگیری با اهداف در فواصل بالاتر دارند اما به نظر می رسد در این بخش هم ایران با سکوت و چراغی خاموش توانسته تا خود را به جمع معدود کشورهایی با توان تکنولوژی بالا در این بخش برساند که می تواند مکمل بسیار قوی و مهمی برای سامانه های پدافندی موجود در کشورمان باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
اسرائیل در حال استفاده از لیزر در برابر موشک های مقاومت است تا قضیه گران بودن گنبد آهنین را برعکس کند .آیا می‌شود موشکی لیزری ساخت وقتی به آسمان دشمن رسید اهداف خود را با لیزر نابود کند و احتیاج به فرود بر روی هدف نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۰۷ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
عجب ایده ای اما موشک نه مثلا همین پهپاد های پیشرفته سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۱۷ دی ۱۴۰۰
باسلام.هر اندازه تخیل به حقیقت نزدیکتر میشه دنیا واسه ادم تنگ تر و ارامش تخیلی تر.دنیایی سراسر ارامشم اآرزوست.
تخیل و علم حقیقت را از انسان دور وانسان را در خود غرق خواهد کرد.ای کاش همه چون لسان و غیب شیخ اجل که جام جم که تخیلی از ارتباط حال است را دیده و سعی در ارامش
خاطر به خود را در بیشتره اشعارش اشکار است.چشم دل داشتن در عاشقانه مادرم ارزوست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
زنده باد کرونایاب سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
خیلی مردم خوش باوری داریم.توپ لیزر کجا بود پدر بیامرز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
اگر این کار رو کرده بود مثل همیشه همه جا تو بوق و کرنا می کرند.
United States of America
اشنا
۰۳:۱۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
واقعا سپاه و ارتش سلاح لیزری دارند ؟
عجیبه !!!
ساخت لیزر احتمالا چند روش داره یکیش احتمالا یک منبع قوی ایجاد کنیم و به کمک اینه ها در واقع نور رو متمرکز کنیم و سوالی که هست اینه چطور میشه مقدار زیادی انژی رو متمرکز کرد بدون اینکه خود اون جسم از بین نره
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۷:۱۸ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
قشنگ معلومه داری نت حروم میکنی با چرت پرت گفتن نگاه تو رو خدا منبع قوی ایجاد کنیم و به کمک اینه ها در واقع نور رو متمرکز کنیم و سوالی که هست اینه چطور میشه مقدار زیادی انژی رو متمرکز کرد بدون اینکه خود اون جسم از بین نره خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ مردیم از خنده بازم بیا نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
یادش بخیر یک زمانی ما لیزرارو فقط تو جنگ ستارگان می‌دیدیم
اما حالا تو دست سپاه پاسداران و ارتش می‌بینیم دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۱۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سلام من یک محقق هستم وطبق اخرین تحقیقاتی که کردم فوتون های پرتو لیزر مخصوصا در فواصل زیاد به دیلیل طی مسیر طولانی وبرخورد با ملکول های هوا به شدت تحلیل رفته و به نسبت فاصله از قدرت تخریبش کاسته میشه طبق اخرین تحقیقات من پرتو های لیزر در لحظه تابش در هوا یک مسیر رسانا به وجود می اورند چون فوتون های نوری رسانا هستند حال ما میتوانیم از این پرتو به عنوان یک سیم دقیق وبدون خطا استفاده کنیم و یک ولتاژ بالا را همراه با پرتو لیزر تا مقصد هدایت کنیم و بدین وسیله میشه هدف رو به شدت تخریب کرد که چنین چیزی با پرتو تنها لیزر ممکن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
خداپشتوپناهتون دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۵:۵۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
سپاه ممنونیم
هرچی اوضاع اقتصادی حالمون رو خراب میکنه شماها حال دلمون رو خوب میکنین
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
کاش که خودرو هامونم مثل فناوری نظامی مون خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۵:۰۵ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
میبینم بعضی از دوستان باید حتما از زبان دشمن بشنوند ک ایران به جایی رسیده .سطح خودباوری در این افراد زیر صفر هستش
دانش اگر در ثریا باشد مردانی از سرزمین فارس به آن دست پیدا خواهند کرد (پیامبر اسلام ص)
اگر این لیبرالها نبودند به اوج رسیدن مملکت را بزودی می دیدیم.
ولی امان از بی بصیرت بعضی مردم .......
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۹:۴۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
دمت گرم انشالا انقام سخت بگیرن ازامریکا خون سردارمون پایمال نشه مسولین محترم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
سلام و تبریک به ایران و ایرانی ک با این همه فشار و سختی ب پیشرفت میرسند اما تنها مشکل ملت بی عدالتیه ..اگ بخوان ..عدالت با یه قانون فقط ی قانون برقرار میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
خود ملت مقصرن .چون بمدیران وکاندیداهای شیفته غرب وتنبل .امید وار بدشمن رای میدن .نه بمدیران جهادی. زاهدو زحمت کش وانقلابی ومحتکر.واقعا باید بحال ملت ایران بااین تفکرش تاسف بینهایت خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
ساخت چنین وسیله ای برای کاربرد واقعی اون هم در برد 150 کیلومتر ممکن نیست. چون مولکول های هوا به شدت انرژی باریکه ی لیزر رو کاهش میدن. رطوبت و مولکول های آب هم این موضوع رو تشدید میکنن. علت کنسل شدن پروژه های کشورهای دیگه هم همینه.
شاید منظور از توپ لیزری، استفاده از سیستم هدایت لیزری باشه.
بهتره خیالبافی نکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
150 کیلومتر تماما هوا نیست از 10کیلومتر به بعد تقریبا هوایی وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
هنوز متوجه نشدی که تا چند کیلومتر هوا وجود داره ودرچند متری بسیار ضعیف میشه. پس خیالباف نباش
Ukraine
اکبر
۰۰:۰۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید عزیزان خداباایران هستش تلاش کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۲۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
درود بر دلاوران میدان حق
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۲۲:۴۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
درود بر نیرو های پرتوان نظامی وطنم.
این که ما جه امکانات نظامی ، سلاح، ابزار و تسلیحات داریم را به نظرم نباید رو کرد.
دم عزیزانم با این توپ لیزری گرم. کولاک کردید همیشه براتون دعا میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
ماشالله
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۳۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
دمشون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
کیف کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
ماشاالله
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۲۰:۳۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
هزار ما شاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
ماشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
ماشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
درود بر شرف این جوانان مومن و باهوش انشاالله چرخ اقتصاد کشور هم بدست این جوانان بهتر از الان بچرخه
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۷:۱۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
دورود بر شرف جوانان با غیرت ایران عزیز
گام بسوی تمدن نوین اسلامی با جوانان غیور میهن عزیزمان
Iran (Islamic Republic of)
فرزندان زاگرس ایرانزمین.
۱۷:۰۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
گل کاشتید،آفرین ،خدا پشت و پناه خودتان و خانواده هایتان باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
ایول ایول ایول دمتان گرم درودبرسپاه پاسداران وارتش جمهوری اسلامی که اقتداررمان رامدیون شان هستیم لیبرال یاد بگیرید از مردان واقعی انقلابی ......................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
ایول ایول ایول دمتان گرم درودبرسپاه پاسداران وارتش جمهوری اسلامی که اقتداررمان رامدیون شان هستیم لیبرال یاد بگیرید از مردان واقعی انقلابی ......................
Iran (Islamic Republic of)
ایراندوست
۱۶:۱۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
خدایا به تو پناه میبرم
Iran (Islamic Republic of)
ايران وطنم
۱۶:۱۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
اگه ابنترنت تلگرام ایسنا مسخره است خوب توچرا این مسخره هارو نصب گردی توموبایل ت کسی دم ازمسخره بزنه اما تلگرام ایستارا ذخیره نکرده باشا تو موبایلش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
چی میگی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
ما که اینهمه تو دهن شرق و غرب میزنیم ، بیایید بوگاتی و لامبورگینی را مهندسی معکوس کنیم . به جای تاکسی بریزیم تو خیابان مسافر کشی کنند ، اینجوری کلا همه دنیا ناک اوت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۵:۱۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
منم یدونه از اینا میخوام
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
آخ جون
میشه با این توپ بزنین اسراییل و عربستان و از روی کره زمین محو کنین
ممنون میشم اگه این کار و انجام بده سپاه عزیزمون
Iran (Islamic Republic of)
ناصر خان
۱۵:۱۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
ایران فدای اشک و خنده ی تو
دل پر و تپنده ی تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
متاسفانه هرچه وزارت دفاع مایه مباحات کشوره صنعت خودرو سازی مایه ابرو ریزی و سرافکندگیه
واقعا شرم اوره به این توپ لیزری بگیم ساخت ایران
به ارابه مرگ (پراید) هم بگیم ساخت ایران!!!
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۴:۵۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
درود بر داشمندان توانمند و ولایتی جمهوری اسلامی ایران که ابهت پوشالی آمریکا را شکستند.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۴:۴۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
اون اینترنت لامصبو وصل کنین . ..
Iran (Islamic Republic of)
ارین
۱۴:۳۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
عالیــــــــــــــه دستتون درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۲۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
سلام
صنعت خودروسازی در دنیا متاثراز شرکتهای صنایع دفاعی است ،خود yjc یک بار این مقاله را ارائه داد.
کاش درایران هم ارتش وسپاه بروند سراغ خودرو سازی.این جیپ های صحرایی نظامی را که میسازند سرو شکلش درست کنند می شه یک شاسی بلند عالی به خدا.برند سپاه و ارتش هم داشته باشه،اصلا رنگش هم با رنگهای نظامی باشه من پایه ام می خرم به خدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
احسنت به متخصصان عزیز کشورمون، مطلب جالبی بود.
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۴:۰۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
احسنت بر دلاور مردان ایرانی که اینگونه استوار و محکم در برابر ابر قدرت های استعمارگر و زور گوی عصر حاضر قد علم کرده اند و اینگونه موجب خشنودی قلب حضرت مهدی(عج) می گردند.
وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
جاوید ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
جاوید ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
پرایدتونو کجا بزاریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مطمینا ایرانی نیستی و از طرف تمام ایرانی ها باید بگم به تو ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
یارانه رو کی می ریزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
قهرمان واقعی دنیا شما هستید دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۱۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
درود به بچه های وزارت دفاع.
حالا چرا عکسهای تخیلی گذاشتید؟ آدم یاد جنگ ستارگان می افته
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۳:۰۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
دست مریزاد
میشه صا ایران صنعت خودرو سازی رو هم دست بگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
خدا قوت به مردان مرد سرزمینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
خوبه حالا نت وصل کن
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۲:۲۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
سلام
حالا که ایران اینقدر در حوزه های مختلف نظامی توانمند شده لطفا از این پیشرفتها در زمینه پزشکی هم استفاده کنید تا در این زمینه هم از خارجیها بی نیاز بشیم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۲:۲۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
سلام
به همه دانشمندان و زحمت کشان حوزه دفاعی کشور خسته نباشید عرض میکنم. اگر پیشرفتهای دفاعی کشور نبود ایران بارها مورد حمله دشمنان قرار گرفته بود.
حالا که ایران به دانش استفاده از لیزر در تجهیزات نظامی دست پیدا کرده خوب است در صورت امکان از این تکنولوژی در ساخت سلاحهای انفرادی هم استفاده شود تا قدرت نیروهای پیاده نیز با استفاده از این فناوری افزایش پیدا کند.
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۱۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
منم بچه بودم یه لیزر داشتم مینداختم تو خونه همسایه خدایا خودت ببخش
ولی چیزی نمیترکیدا در حد شوخی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
فقط دمتون گرم دست مریزاد انسانی که برای وطنش برای آب و خاکش جون میده مطمینا تن به ذلت تسلیم شدن نخواهد داد با یاری خدا و همت مردم از این گردنه سخت تحریم به سلامت عبور خواهیم کرد و خوشا به حال کسانی که در صف مقاومت اقتصادی بودن نه در صف گله و شکایت و خدای نکرده آشوب برای بزرگ بودن باید بهایش را بپردازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
احسنت به این غیرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی خدا پرست
۱۱:۵۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
خدا را شکر .من به توانائی نظامی ایران در بحث سلاحهای نو بنیاد و مهندسی معکوس افتخار می کنم. وبرای دانشمندان متعهد ایران اسلامی آرزوی سلامتی و سعادت دارم خدا قوت خسته نباشید بازدارندگی در حد اعلا راز بقا وگذر از چالشهای روز دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
درود به ایران و ایرانی ،،، یا علی ،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
درود به ایران و ایرانی ،،، یا علی ،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
خط فقر هم ۶ میلیون تومان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
برای خانواده چند نفری .
Iran (Islamic Republic of)
یو
۱۱:۴۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
خودرو را هرچه زودتر به دست کاردان ها واین عزیز ان بسپرین ومارااز شردلال ها ی ایران خودرو و سایپا و.... نجات بدین ،
Iran (Islamic Republic of)
حقوقی
۱۱:۴۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
من بعنوان یک ایرانی به خود میبالم بخاطر داشتن دانشمندانی در کشورم که در لبه تکنولوژی جهان قرار دارند.خداوند رهبر عزیز کشورم را حفظ فرماید که با بینش قوی ایرانم را از وابستگی و عقب ماندگی رها ساخت.به فضل الهی در اقتصاد هم به زودی شاهد توسعه و توانمندی خواهیم بود و روزی را خواهیم دید که ایران قطب صادرات کالا در دنیا خواهد بود و از وابستگی اقتصاد به نفت عبور خواهیم کرد و نفت ذخیره ای برای آیندگانمان باقی خواهد ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
ای بابا همه گیر دادن به اینترنت ها،بابا به ذره دیگه صبر کنید وصل میشه همه این آدم هایی که هی می گن وصل کنید ،فقط یک سومشون کار واجب دارن بقیه دنبال مسخره بازی های اینسان و تلگرامن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
خدا قوت ارتشیان دلاور،مایه عزت وا افتخار رهبرین
Iran (Islamic Republic of)
Vahid
۱۱:۲۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
خب این واقعا باعث افتخار هست و جای تامل داره
ولی جای تاسف داره وقتی منه ایرانی باید با این خرج و مخارج خودروی بی کیفیت ایرانی رو سوار شم وقتی دولت برای پیشرفت خودرو سازی بعد چهل سال نمیتونه کاری کنه بهتره این صنعت به طور کلی دست نیروهایی مسلح بیافته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
ماشين سازي رو بايد دست سپاه وارتش بدن
Iran (Islamic Republic of)
م.م
۱۱:۱۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
ما که اینقد بلدیم چرا یه کم به داد خودروسازی نمیرسیم تا حداقل یه کم آمار فوتی هامون بیاد پایین.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۱:۰۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
میگم ما که اینقده پیشرفت کردیم چرا هنوز کیربکس اتومات نمیتونیم بسازیم
دنده پرایدمون جانمیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
اینا دست دولته نه سپاه اگه بود وضعمون بهتر از این بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
فدای خاک پای همه دانشمندان بزرگ ایرانزمین
بسیار به خود می بالم که دانشمندان و دانشجویان و پژوهشگران کشورم در لبه تکنولوژی جهان حرکت میکند.
درود خدا و ملت بر حافظان امنیت و آرامش.
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۱۱:۰۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
وقتی توان دفاعی بالا بره، دشمن هم عقب نشینی می کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
از سپاه عزیز خواستاریم لیزر مربوطه را به سمت مسئولین بی کفایت گرفته و پودرشان کنند - من اگر مسئول سپاه بودم دو تا تانک برمیداشتم میرفتم خودروسازی و تصرف میکردم درستش میکردم :))
Iran (Islamic Republic of)
شوذب
۱۰:۲۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
خداقوت اگراین سلاحهای پیشرفته نبود حالااسمان ایران جولانکاه هواپیماهای دشمنان بود خداراشاکریم ازوجود چنین دانشمندانی که دشمنان ازکزینه روی میزاقدام نظامی زیرمیزرفتند
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۰:۲۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
اینترنت اصفهان که جزو کلانشهر هاست را وصل کنید
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۰:۱۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
ایرانخودرو شما چرا درجا میزنید و مردم از محصولات وقیمتهایتان ناراضیند چون مدیریت انقلابی جهادی ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
افرین تحسین برانگیزه
ولی نکنه هزینه ساخت اینارو هم از ما ملت ایران میگیرن ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
لطفا یه دستگاهم اختراع کنن مدیران فاسد و اختلاس گر رو بگره.ممنون تورو خدا پخش کن نظرمو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
اینترنت یادتون نره!!
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۳:۳۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
امروز روز اخر ADSL بود
احتمالا فردا هم اینترنت های همراه وصل میشن امروز دیگه بیشتر شهر ها وصل شد حتی شیراز که خودمم شیراز هستم
Iran (Islamic Republic of)
jimipark
۰۹:۵۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
همانطور که در بحث نظامی هزینه میکنید و فعال هستید که خدایی نکرده از آمریکا چین و روسیه عقب نمانیم
برای این مردم مظلوم هم هزینه کنید که از دنیا عقب نمانند
اینجوری فکر کنم دیگه کاملا رضایت خدا بدست میارید انشالله
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۹:۵۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
درود بر ایرانیانِ ایران پرست
مرگ بر ایرانی نمایان دشمن پرست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
والا ما که خدا پرستیم .اما با جونمون هم از این اب و خاک دین و نظام و ... دفاع کردیم ، میکنیم و خواهیم کرد. یا حق اینده ماله ایران است. خواهید دید.
Netherlands
علی خدایی
۰۹:۵۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
ماشاالله بر قدرت نظامی کشورمان احساس غرور افتخار شادی و پر نشاط می شویم وقتی از توانمندی و قوت کشورم با خبر میشوم خدا یاورتان باشد.ما دشمنان ایرانمان را زیر پا می گذاریم به فرموده امام خمینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
جوونم توپ لیزری واسه لیگ برتر عالی میشه
Iran (Islamic Republic of)
کمال
۰۹:۵۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
آفرین . حالا اینترنت رو وصل کنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
فرق مدیریت انقلابی وجهادی با مدیریت لیبرالی و غیرانقلابی در دوعرصه صنایع دفاعی و صنایع خودرو سازی مشخص میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
خدا قوت دلاورمردان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
باعث افتخار هستید خدا دلتون را شاد کنه که امنیت کشور را تامین میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
لطفا
لطفا
لطفا
لطفا
لطفااینترنت اینترنت اینترنت اینترنت اینترنت اینترنت وصل کنیدددددو
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۴۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
خودرو سازی
خودرو سازی
خودرو سازی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
چقد با پیشرفت سلاح ها دنیا جای ترسناک تری میشه کاش هیچوقت هیچ جنگی نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
اگر ضعیف باشی دنیا جای ترسناکتریه دوست عزیز .
آفرین به دانشمندان کشورم.
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۰۹:۳۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
آقا اینترنت همراه رو فعال کنییییییییییییییییییید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
خدا قوت و هزار مرتبه خدا قوت بر شما سلحشوران که سر بازان امام زمان هستید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۲۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
اگه دولت مردان اجازه بدن و همچنین شرکت های خصوصی
با وارد شدن ارتش و سپاه به صنعت خودروسازی تحول و پیشرفت خیلی زیادی در صنایع خودرو سازی رخ خواهد داد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
یک معلم تنها بعد بازنشستگی میتونه پراید بخره
Iran (Islamic Republic of)
فخرالدین
۱۴:۴۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
همه ی کشورهای پیشرفته دنیا صنایع نظامیشان رابطه تنگاتنگی با شرکتهای خصوصی دارند.آنها علوم و صنایع hitek خود را مجانا"در اختیار شرکتها میگذارند و شرکتهای خصوصی نیازهای صنایع نظامی را جبران میکنند.این تنها راه پیشرفت سریع در کشور است.
Iran (Islamic Republic of)
شهریار
۰۹:۱۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
اندیشه-شهریار هنوز نت نداره با وجود اینکه جزو مخابرات تهران هست. (چرا نظر رو ثبت نمی کنید؟)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
خوشحالم كرديد
زنده باد ايران و ايراني
سربلندمان كرديد
دورود بي كران به شما
خوشحالم خوشحالم خندانم خندانم نمي دانم چه كنم از اين خوشحالي در آسمان پرواز مي كنم اخه آمريكايي ها گفته بودند اين فناوري فقط در اختيار ما است نه ايران حال ديكر چشمشان كوره شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
به نظر من بزرگ ترین دستاورد ایران پرایده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
پیشرفتهای دفاعی ما جای بسی افتخار و خوشبختی است.اما از یک طرف وقتی صنعت عقب مانده خودرو و برخی صنایع رو نگاه میکنیم.دچار یاس و ناامیدی میشیم
۱۲
آخرین اخبار