بحث ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس تا پایان این هفته مشخص خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که با شکست ۲ بر یک شاگردان مارک ویلموتس همراه شد. سرمربی بلژیکی تیم ملی در اقدامی عجیب قید ادامه تمرینات شاگردانش در روز‌های باقی مانده فیفادی نوامبر را زده و در حالی که تنها پنج روز از بازگشتش به ایران گذشته بود از فرودگاه امام خمینی بار دیگر به کشور خود سفر کرد.

این اقدام ویلموتس سبب دلخوری برخی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال شده و آن‌ها در جلسه هفته پیش این هیئت رئیسه ضمن تاکید بر نارضایتی خود نسبت به نتایج اخیر تیم ملی و متحمل شدن ۲ شکست برابر بحرین و عراق، اعلام کرده اند ویلموتس باید ضمن رعایت مفاد قرارداد، حضور فعال تری در ایران داشته باشد و به نوعی از حالت مربی پروازی خارج شود.


بیشتر بخوانید:حیای هاشمیان به کار ویلموتس خونسرد نمی‌آید/ نیاز تیم ملی به بدل کریم باقری


برهمین اساس مسئولان رده بالای فدراسیون این موضوع را به ویلموتس اطلاع داده اند تا تیم ملی با آماده سازی بهتری در دور برگشت انتخابی جام جهانی شرکت کند. از طرفی بحث فسخ قرارداد سرمربی تیم ملی در صورت عمل نکردن او به تعهدات مطرح شده که البته این موضوع تاکنون از سوی هیچ یک از مسئولان فدراسیون تائید نشده است.

در روز‌های اخیر همچنین نام برانکو ایوانکوویچ به عنوان گزینه جانشینی ویلموتس در رسانه‌ها مطرح شده و این موضوع با توجه به ملاقات هفته پیش او با محمدرضا صادق، سفیر ایران در کرواسی حالت جدی تری به خود گرفته است.

طبق اعلام یک منبع آگاه فدراسیون فوتبال قصد ادامه همکاری با ویلموتس را دارد، اما از او درخواست کرده تا پایان این هفته تکلیف خود را برای اجرای مفاد قرارداد مشخص کند.

به نظر می‌رسد تکلیف ادامه حضور ویلموتس روی نیمکت تیم ملی یا انتخاب جانشین او تا پایان هفته معلوم شود. فدراسیون برای ادامه همکاری با ویلموتس نظر برخی از بازیکنان باتجربه تیم ملی را هم پرسیده و باید دید در نهایت آیا تا پایان این هفته قراردادی که تنها شش  ماه از امضاء آن گذشته به اتمام می‌رسد یا ویلموتس با عمل به تعهداتش همچنان مرد اول نیمکت تیم ملی خواهد بود.

یوز‌ها (لقب تیم ملی ایران) تا پایان هفته ششم رقابت‌های انتخابی جام جهانی با ۶ امتیاز پس از عراق ۱۱ امتیازی و بحرین ۹ امتیازی با یک دیدار کمتر در رده سوم جدول قرار دارد.


بیشتر بخوانید: سقوط ۶ پله‌ای شاگردان ویلموتس در رنکینگ فیفا/ صدر آسیا از دست رفت


انتهای پیام/

آخرین وضعیت ویلموتس روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
من جای استقلالی ها بودم بیشتر استقبال میکردم - ما پرسپولیسی ها دوست داریم برگرده پرسپولیس تا 1300 روز بعد هم زیر ما بمونید ...
Iran (Islamic Republic of)
Hamed
۰۳:۵۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
سلام و عرض ادب و خسته نباشید خدمت همه بخصوص ادمین زحمت کشمون
من هیچ حرفی و نظری راجب سر مربی اینده تیم ملی ندارم جز اینکه بگم پرفسور(برانکو) تنها مربی خارجی هس که واقعا به تیم ملی ایران و کلا فوتبال ایران مثل فوتبال کشورش اهمیت میده.
مثل برخی ها دنبال فساد مالی و تیغ زنی و خوردن بیت المال این کشور نیس چون یه مربی واقعا حرفه ای هس که حرفش هارو تو مستطیل سبز میزنه . اگه تاریخ رو مرور کنید میفهمید که اخرین باری که ایران رو سکوی اسیایی بود با برانکو بود و بهترین رنکینگ فیفا در زمان پرفسور بود .
بماند جام هایی که با پرسپولیس کسب کرد.کم اهمیت دونستن مربی ای به بزرگی و به شرافت برانکو یک جنایت آشکار هس.
برانکو رو تو ایران نمیخوان چون منفعت یه عده از اشخاص سود جو و باشگاه ها با بودن او به خطر می افته. آنها در گذشته باعث فراری دادن پرفسور شدند تا فرد دیگری سرمربی تیم ملی بشه
برانکو رو هم به همین دلیل یه عده خائن و خیانت کار و یه عده از افراد خارج باشگاه از جمله فراری دادن تا سر این تیم رو ببرن تا خودشون رو جلو بندازن ابنجا ایتالیا یا اسپانیا انگلیس آلمان نیس یه تیم یکه تاز میدان باشه و بهش احترام بزارن اینجا یه تیم مثل پرسپولیس تا میخواد پیشرفت کنه سرش رو میبرن اینم یادمون باشه موفقیت تیم ملی در گرو موفقیت پرسپولیس هس
#عدالتم آرزوست
#پرسپولیسم آرزوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
اقای محترم اصلا میخوای پرسپولیسو ببر تیم ملی بقیه تیمام هیچی خوبه؟اینجور خیالت راحت میشه؟
باید بهترین بازیکنای لیگو بیارن حالا چه سپیدرودی باشه چه استقلال پرسپولیسی
پرسپولیسم قهرمان بشه تیم ملیم قهرمان میشه؟
برانکو بدرد تیم ملی نمیخوره چون دانشی نداره اضافه کنه هرچی داشت تو اون سالا رو کرد دیگه برانکو برای تیم ملی تموم شده باید دونستش
برانکو اگه دانش فنی زیادی داشت تو الاهلی میموند که؟
پرسپولیسو میخان نابود کنن؟ پس استقلال چیه این وسط که هیچی بهش نمیرسه واقع بین باش برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۸
باند برانگو که کیروش رو فراری دادن دارن به هدفشون میرسن، عقب گرددددددددددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
در حال حاضر برای تیم ملی ایران برانکو بهترین گزینه است چون هم فوتبال ایران رو خوب میشناسه هم بیشتر تیم های آسیایی رو
با ویلموتس ایران به جام جهانی نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
پویا
۱۱:۰۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
چه قدرم که به خاطره استقلالی بودنت این حرف رو نزدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
برانکو مربی خیلی خوبیه کسی که برای آخرین بار با حضور تیم امید و نه اصلی توی بازی های آسیایی قهرمان شد کسی که با تیم ملی بیشتر از هر زمان دیگه ای داشت قهرمان جام ملتها میشد و فقط با ناداوری مقابل میزبان قهرمانی رو از دست داد و تیم رو راحت به جام جهانی رسوند و اگر حاشیه سازی های برخی مسئولان وزارت ورزش که اون زمان جدید اومده بودند و میخواستند دادکان رو برکنار کنند نبود خیلی خوب توی جام جهانی هم نتیجه می گرفت و با هتریک قهرمانی با پرسپولیس جدای از همه هوچی گری های علیهش یه بار دیگه قابلیت های خودش رو ثابت کرد . در ضمت توی این مدت کم مورینیو هم کاری از دستش ساخته نیست برانکو بهترین گزینه هست که شناختش از فوتبال ایران هم کامل و به روزه
آخرین اخبار