رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش امیرآباد دامغان گفت: کارگاه تولیدی میوه خشک‌کنی در شهر امیریه با اعتبار ۹۰۰ میلیون ریال آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی رومنانی رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش امیرآباد دامغان گفت:  ایجاد کارگاه تولید میوه خشک کنی توسط کارآفرین امیرآبادی، اقدام ارزنده در جهت فرآوری میوه است که این کارآفرین با فعالیت خود، ارزش اقتصادی میوه را با خشک‌کردن سه برابر می‌کند.

او افزود: این کارآفرین امیرآبادی با دریافت ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار شخصی این کارگاه را راه‌اندازی کرد و کار خود را با نام صنایع تبدیلی ناریا و خشک کردن میوه سیب آغاز کرده است.

رومنانی  ادامه داد: شهرستان دامغان و روستا‌های اطراف از محصول میوه فراوانی برخوردار هستند که می‌توان با استفاده از ظرفیت این کارگاه، مانع از بین رفتن میوه‌ها شد.

او اظهار داشت: در این کارگاه، تمامی میوه‌هایی که قابلیت خشک شدن دارند شامل موز، سیب، زردآلو، انجیر، هلو، لواشک، انگور، کشمش، گلابی و دیگر میوه‌ها خشک و با بسته بندی‌های مناسب روانه بازار می‌شود.

رئیس اداره کمیته امداد بخش امیرآباد دامغان گفت: این واحد با هدف ایجاد تحول در عرصه تولید، اشتغال‌زایی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم، توسعه صادرات غیرنفتی، ترویج تغذیه سالم و ارتقای سطح سلامت جامعه، شروع به فعالیت کرد.

۸۱۰ خانوار از بخش امیرآباد دامغان تحت پوشش کمیته امداد هستند، بخش امیرآباد به مرکزیت شهر امیریه زیر مجموعه شهرستان دامغان و در ۸۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان قرار دارد که بیش از ۱۲ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ح

۸۱۰ خانوار از بخش امیرآباد دامغان تحت پوشش کمیته امداد هستند

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار