قاسمی گفت: تهدیدات سایبری در سه لایه بررسی، ارزیابی و مستندسازی می‌شود و مباحث حقوقی آن از طریق وزارت امور خارجه پیگیری‌ می‌شود.

حسین قاسمی/حسین قاسمی، مدیرکل امور مرزی و دبیر پدافند غیرعامل در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چرا تهدیدات سایبری آمریکا عیله ایران توسط دبیرخانه پدافند غیرعامل و سازمان‌های حقوق بین‌الملل کنترل نمی‌شود، گفت: این‌گونه تهدیدات همیشگی است و به هر حال نظام جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال قبل از این تهدیدات فارغ نبوده است.

قاسمی بیان کرد: نوع تهدیدات و نوع مستندسازی متفاوت از نوع تهدیداتی است که در عرصه عیان دیده می‌شود.

مدیرکل امور مرزی و دبیر پدافند غیرعامل با بیان اینکه این تهدیدات سایبری در سه لایه بررسی، ارزیابی و مستند سازی می‌شود، اظهار کرد: مباحث حقوقی این موضوع از طریق مجامع حقوقی و وزارت امور خارجه پیگیری‌ می‌شود؛ همچنین در خصوص تهدیدات سایبری این‌طور نیست که هیچ اقدامی انجام نشود؛ اما از منظر ساختاری این موضوع در حوزه دستگاه‌های تخصصی است.

قاسمی در پاسخ به این سوال که تا چه میزان کشور در زمینه آسیب‌های سایبری مصون است، گفت: سایبری را نباید یک رشته مجزا از سایر حوزه‌های زندگی در نظر گرفت؛ مخصوصا اکنون که روش‌های مختلف زندگی ما در حوزه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی با مباحث سایبری پیوند خورده است. این نوع مدل از روش زندگی، جدید بوده و نیازمند بررسی‌ها و مدل اقدامی جدید است.

مدیرکل امور مرزی و دبیر پدافند غیرعامل بیان کرد: خوشبختانه ما نسبت به سال‌های قبل پیشرفت خوبی در زمینه زیرساختی و حفاظت از دارایی‌هایمان در بستر سایبری داشته‌ایم؛ همچنین  خدماتی که اکنون به صورت پیوسته در حال انجام است، تنها در بخش سایبری نیست.

قاسمی تأکید کرد: از لحاظ توان علمی، مدیریتی و اجرایی به آن سطح از آمادگی رسیده‌ایم که به راحتی زیر‌ساخت‌هایمان مورد تهاجم قرار نگیرند.


بیشتر بخوانید: مقابله با تهدیدات سایبری نیازمند ملی سازی زیرساخت هاست


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
شما اینترنتو وصل کن در ۳۰ لایه بررسی کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
بهترين راه اينه كه در مواقع خطر و تا عادي شدن شرايط اينترنت مملكت يه طرفه بشه و اطلاعات فقط وارد بشه و به جز آدرس سايت هيچ اطلاعاتي به بيرون درز نكنه
آخرین اخبار