به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در اوایل امسال ریچارد کارا تاجر اهل سان فرانسیسکو، ۱۰ هزار دلار صرف تهیه لباس توسط The Fabricant، اولین خانه مد دیجیتالی، در جهان کرد.
لباسهای دیجیتالی به قدری جدید هستند که اکثر مردم حتی در مورد آنها چیزی نشیندهاند، اما برخی از کارشناسان معتقدند که روزی این صنعت رونق خواهد یافت. اما چرا باید کسی علاقمند به لباسهای شیک شود که وجود خارجی ندارد؟ و نه میتواند آن را بپوشد و یا حتی نشان دهد!
نکته جالب این است که شما با خرید این لباسهای گران قیمت میتوانید آن را در رسانههای اجتماعی نشان دهید و هدف اصلی از طراحی چنین لباسهایی، همین است.
هنگامی که دنیا با رسانههای اجتماعی آشنا شد، تولید لباس بسیار گسترش یافت. هدف از خانههای مد دیجیتالی «واقعیت جعلی» است. آنها معتقدند که مردم میخواهند لباسهایی بخرند و فقط یکبار آن را امتحان کنند. اینجاست که خانه مد دیجیتالی وارد میشود. زمانی که شما میخواهید لباسی را داشته باشید قبل از اینکه این لباس در بازار عرضه شده باشد، تنها کافی است که مبلغی را به خانه مد پرداخت نمایید تا لباس مورد نظر را روی تصویر شما بپوشاند طوری که به نظر بیاید واقعا آن را پوشیدهاید.
ریچارد تاجر برای همسر خود لباسی ۱۰ هزار دلاری از ترکیب نقره و ابریشم سفارش داد که این لباس بسیار منحصر به فرد بود. اما مد دیجیتال لازم نیست گران باشد، چون این لباسها واقعی نیستند، بنابراین برخی از خانههای مد تصمیم گرفتند تا گرانی را کنار بگذارند و با قیمتی مناسب پوشاک دیجیتالیشان را به فروش بگذارند.
به همان اندازه که پرداخت هزینه لباسهای دیجیتال برای بیشتر افراد بیمعنا به نظر میرسد، متخصصان معتقدند که در آینده نه چندان دور به تجارت بزرگی تبدیل خواهد شد.
انتهای پیام/