مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه، با بیان اینکه بیماری تب برفکی از خردادماه جاری تاکنون در استان گزارش نشده، گفت : در حال آماده شدن برای واکسیناسیون دام‌ها علیه این بیماری در فصل زمستان هستیم.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امیدحاج محمدی مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه گفت : تا اوایل خردادماه سال جاری، دام‌های سه شهرستان درگیر این بیماری شدند که کنترل و مقابله شد و اکنون وجود ندارد.

او گفت : برای واکسیناسیون تب برفکی در زمستان آماده می‌شویم تا با انجام آن در ماه‌های دی، بهمن و اسفند ۹۸ و بهار ۹۹ این بیماری نیز از بین رود.

او افزود: این بیماری کنترل شده است، ولی باید در نظر داشت که ویروس تب برفکی مانند ابله نیست و همواره در حال جهش و تغییر شکل است با این حال تاکنون تغییر شکلی نداده و واکسن‌های ما آن را کنترل کرده است.

این مسوُول افزود: سه میلیون و نیم راس دام سبک در استان وجود دارد که از این میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس به عشایر تعلق دارد که دام‌های استان ایلام، لرستان و خوزستان نیز به این دلیل که دام‌های تحت پوشش ما است نیز کنترل می‌شوند.

او گفت: دولت جمهوری اسلامی در کل خاورمیانه برای دامدار و مرغدار کم هزینه نکرده و واکسیناسیون‌های استراتژیک را به صورت رایگان در کشور انجام می‌دهد.

حاج محمدی با تاکید براینکه سرمایه‌های دامی با چنگ و دندان حفظ می‌شود، افزود: همچنین سلامت مردم در بحث بیماری‌های مشترک انسان و دام را حفظ می‌کنیم.

 

 

انتهای پیام/د

دام‌های سه شهرستان درگیر بیماری تب برفکی

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.