استاندار لرستان با اشاره به اینکه در قانون انتخابات نقش احزاب را برجسته و نهادینه کنیم گفت: خانه احزاب باید روحیه کارکردن با هم با وجود اختلاف‌نظر‌ها را در جامعه تعمیم و گسترش دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  سیدموسی خادمی استاندار لرستان صبح امروز در همایش نقش احزاب در توسعه که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد اظهار داشت: شعار زیبای «همه زیر یک سقف به‌دنبال توسعه» نشان بهبود وضعیت سیاسی استان لرستان است و برگزاری چنین سمینار‌هایی به توسعه و رشد این استان کمک می‌کند.

او با اشاره به اینکه لرستان جزو نخستین استان‌هایی بود که خانه احزاب در آن شکل گرفت، افزود: خوشبختانه خانه احزاب این استان تاکنون فعالیت‌های خوبی را با وجود نظرات و سلایق مختلف انجام داده‌اند.

استاندار لرستان عنوان کرد: بزرگ‌ترین ضعف ما در کشور این است که گاهی یاد نگرفته‌ایم با هم گفتگو و کار کنیم و در عین حال با هم اختلاف‌نظر و سلیقه داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه متأسفانه تفکر دیجیتالی در جامعه حاکم است، بیان کرد: طبق این تفکر یا افراد موافق ما هستند پس می‌شود با آن‌ها کار و همکاری کرد و یا افراد مخالف ما هستند پس نمی‌شود با آن‌ها کار کرد که این تفکر بزرگ‌ترین ضعف ماست، متاسفانه این تفکر به‌دلیل رفتار‌های طایفه‌گری در استان‌های کمتر توسعه‌یافته بیش‌تر است.

خادمی با تأکید به اینکه خانه احزاب باید روحیه کارکردن با هم با وجود اختلاف‌نظر‌ها را در جامعه تعمیم و گسترش دهد، گفت: ما باید با وجود تضاد‌ها و اختلاف‌ها کار‌های مشترک را گسترش دهیم و تفکر وحدت در عین تکثر سلایق گسترش یابد، زیرا اصول مشترک ما توسعه و رشد کشور است.

استاندار لرستان در ادامه یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های حکمرانی خوب را پاسخگو بودن دانست و خاطرنشان کرد: در حکمرانی خوب باید در جامعه بین اختیارات و پاسخگویی هماهنگی وجود داشته باشد که یکی از محصولات فرعی احزاب پاسخگویی در قالب احزاب را میسر می‌کند.

خادمی به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار داشت: اگر بتوانیم رقابت‌ها و انتخابات در قالب احزاب شکل بگیرد خوب است و در قانون انتخابات نقش احزاب را برجسته و نهادینه کنیم.

او افزود: از آنجایی که جامعه خیلی به‌دنبال روحیه حزبی نبوده بنابراین اکنون باید به توسعه فعالیت‌های حزبی و تقویت سیستم مردم‌سالاری و جمهوریت توجه شود.

انتهای پیام/م

نقش خانه احزاب در قانون انتخابات برجسته شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.