رئیس اداره هواشناسی زاهدان گفت: صبح امروز بیشینه رطوبت نسبی هوا در زاهدان به ۹۷ درصد رسید که به سبب سرمای شبانه در غالب نقاط شهر پدیده شبنم یخ زده روی داد.

شبنم یخ زده در سرمای هوا و رطوبت ۹۷ درصدی زاهدان تشکیل شدمحسن بستانی رئیس اداره هواشناسی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،اظهار داشت: صبح امروز این پدیده در قالب یخ زدگی شیشه‌های ماشین‌ها و درختان شهر مشاهده شد که مهمترین دلیل آن به اشباع رسیدن رطوبت هوا و سرمای زیر صفر درجه هوا بوده است.

او با بیان اینکه بارش‌های چند روز اخیر در افزایش رطوبت هوا در زاهدان تأثیرگذار بوده است، ادامه داد: اصول فیزیکی تشکیل ابر و مه با شبنم یکی است و در هر سه مورد وقتی بخار آب موجود در هوا به حالت اشباع می‌رسد این پدیده‌ها شکل می‌گیرند.

رئیس اداره هواشناسی زاهدان افزود: رطوبت بالای هوا از تغییرات شدید دمای هوای زاهدان نیز کاست به طوریکه اگر رطوبت نسبی امروز کمتر از ۵۰ درصد می‌بود، دمای هوا تا حدود ۵ درجه زیر صفر نیز می‌رسید، اما این اتفاق نیفتاد و کمینه دمای این شهر به منفی ۲.۱ درجه سلسیوس بسنده کرد.

بستانی تصریح کرد: زاهدان با همین دما نیز جزو شش مرکز سرد استان‌های کشور قرار گرفت.

او با بیان اینکه روز پنجشنبه گذشته ۱.۵ میلی متر باران در زاهدان بارید، گفت: در برخی نقاط شهرستان زاهدان بارش‌ها به بیش از ۱۴ میلی‌متر نیز رسید برای نمونه در ایستگاه‌های «همت آباد کورین» و «توکل آباد» به ترتیب ۱۴.۵ و ۱۴.۳ میلی متر باران بارید.

انتهای پیام/گ

 سرمای هوا در زاهدان

برچسب ها: هواشناسی ، کاهش دما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار