گروهی از سناتور‌های جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا از دونالد ترامپ درخواست کردند روند صدور مجوز برای مراوده شرکت‌های آمریکایی با هوآوی را متوقف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، گروهی ۱۵ نفره از سناتور‌های آمریکایی از وزارت بازرگانی این کشور درخواست کردند که صدور مجوز برای تعدادی از شرکت‌های آمریکایی جهت عرضه کالا‌های غیرحساس به شرکت هوآوی را لغو کند. آن‌ها علت درخواست برای لغو این مجوز‌ها را به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا عنوان کردند.

سناتور‌های آمریکایی روز پنجشنبه در نامه‌ای خطاب به دونالد ترامپ اعلام کردند دولت آمریکا باید روند صدور مجوز برای مبادله با شرکت هوآوی را تا زمانی که مشخص شود با این کار تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا ایجاد نمی‌شود، متوقف کند.

این نامه به امضای تعدادی از سناتور‌های دموکرات و جمهوری خواه از جمله چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا و تام کاتن، سناتور جمهوری خواه کنگره هم رسیده است.

این سناتور‌ها همچنین در نامه خود هشدار داده اند که صدور مجوز برای مبادله شرکت‌های آمریکایی با هوآوی باعث می‌شود که این شرکت چینی یک تهدید جدی برای زیرساخت‌های ارتباطاتی مخابراتی آمریکا و امنیت ملی این کشور به صورت گسترده ایجاد کند.

وزارت بازرگانی آمریکا دیروز تایید کرد شروع به صدور برخی مجوز‌ها برای تعدادی از شرکت‌های آمریکایی جهت عرضه کالا‌های غیرحساس به شرکت هوآوی کرده است.

دولت ترامپ در ماه مه سال جاری میلادی پس از شکست در مذاکرات تجاری با چین، هوآوی را در فهرست تحریم اقتصادی قرار داد و علت اصلی آن را وجود تهدیدات امنیت ملی برای کشور مطرح کرد. این بدان معناست که شرکت هواوی و ۷۰ شرکت وابسته به آن دیگر نمی‌توانند فناوری و تجهیزات آمریکایی را خریداری کرده و با شرکت‌های این کشور در ارتباط باشند. اما ترامپ چند روز پیش موافقت کرد بار دیگر مجوز عمومی موقتی را برای کمک به اپراتور‌های شبکه محلی در آمریکا ارائه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار