فیروزآبادی با بیان اینکه امروز بلاکچین‌ها نظام بانکی را دستخوش تغییر کرده‌اند، گفت: امروز اقتصاد به سمت خدماتی شدن می‌رود.

بلاکچین‌ها نظام بانکی را دستخوش تغییر کرده‌اند/ اقتصاد به سمت خدماتی شدن می‌رودبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در مراسم افتتاح بنیاد ملی توسعه فناوری که صبح امروز (پنج شنبه) با حضور شریعتمداری وزیر کار برگزار شد، اظهار کرد: بشر در قرن ۲۰ با تحول و فناوری‌های نو ظهور روبه رو بوده و در کنار آن فناوری‌های ثانویه‌ای مانند هوش مصنوعی، بلاکچین‌ها و اینترنت اشیا ایجاد شد و امروز سرمایه‌گذاری‌های کلانی در حوزه بلاکچین و هوش مصنوعی می‌شود.

فیروزآبادی با بیان اینکه در بحث نظری روابط جوامع روز به روز در حال باز تعریف است، گفت: روابط انسان و طبیعت در حال تحول است، در حالی که در گذشته روابط انسان و طبیعت از نوع تسخیر طبیعت توسط انسان بود و امروز فناوری باعث تعامل انسان با طبیعت شده است.

وی گفت: اگر امروز به ارزش موبایل‌ و فناوری در کشور توجه کنیم می‌بینیم که ارزش این بخش ۱۰۰ میلیون دیبایس است و اگر می‌خواهیم از سطح جهانی عقب نمانیم باید آن را به ۵۰۰ میلیون دیبایس برسانیم و برای این کار باید به موضوع بلاکچین‌ها توجه کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: در ابتدای این قرن صنعتی شدن نظام پولی و بانکی جهان به شکل امروزی نبود و امروز نظام پولی و بانکی به بالاترین سطح و بلوغ خود رسیده و با بن بست روبه رو شده است، زیرا امروز بلاکچین‌ها نظام بانکی را دستخوش تغییر کرده‌اند.

فیروزآبادی گفت: امروزه با بحث تحول جهانی روبه رو هستیم که جهانی شدن به معنی درهم ریختن مرز‌های جهانی و تحولات سیاسی است.


بیشتر بخوانید: تولید محتوا در فضای آی تی موجب توسعه اشتغال می‌شود


وی گفت: امروزه شرکت‌های بزرگ جهانی پلتفرم‌های خود را به دیگر کشور‌ها تحمیل می‌کنند بدون اینکه به آن‌ها تعهدی داشته باشند، به همین دلیل ما هم باید در این حوزه ورود پیدا کنیم و نقش خود را افزایش دهیم و در حوزه ملی به بلاکچین‌هایی که موضوع جهانی هستند ورود پیدا کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: ما در شورای عالی فضای مجازی معتقد هستیم که باید مدل اختصاصی خود را در این حوزه ارائه دهیم که در این مورد هم در حال تأیید قرار داد هستیم و سند ملی اینترنت اشیا را تهیه کردیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی بیان کرد: امروز خدمات به شکل پلتفرمی در حال ارائه است و اقتصاد به سمت خدماتی شدن و پلتفرمی می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار