مسئولان و مدیران مرتبط با حوزه نظارت ضمن اشاره به تشدید نظارت ها، از انجام هزار ۴۷۴ مورد بازرسی توسط گشت‌های مشترک ادارات و سازمان‌های دولتی درکردستان خبر می‌دهند.

عدم درج قیمت و گرانفروشی مهمترین تخلفات ثبت شده گشت های مشترکبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، تشدید نظارت‌ها بر بازار از سوی ادارات و سازمان‌های دولتی مسئول در استان کردستان از ابتدای هفته جاری در دستور کار قرار گرفته و به همین دلیل با راه اندازی گشت‌های مشترک اقدامات مختلفی در این راستا دنبال و پیگیری می‌شود.

بعد از اصلاح قیمت بنزین مهمترین دغدغه مردم عدم افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات در سطح کشور بود که ستاد تنظیم بازار کردستان با برگزاری نشست‌های مستمر و منظم در تلاش است تا از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تشدید نظارت‌ها بر بازار، بیان کرد: در حال حاضر اداره کل تعزیرات حکومتی در کنار فعالیت‌های روزمره خود در قالب گشت‌های مشترک از تمامی ظرفیت‌های در اختیار برای نظارت بهتر بر بازار استفاده می‌کند.

نجیم حسینی ادامه داد: خوشبختانه طی چند روز اخیر و به دنبال اصلاح قیمت بنزین تا کنون گزارش و اطلاعی در خصوص افزایش خودسرانه کالا در کردستان گزارش نشده است و گزارش‌ها طبق روال معمول روز‌ها و هفته‌های قبلی است.

او با بیان اینکه از تمامی ظرفیت‌های در اختیار به بهترین شکل برای نظارت بهتر بر بازار استفاده می‌شود، افزود: انتظار داریم که با توجه به گستردگی کار، مردم نیز در راستای نظارت بهتر بر قیمت کالا و خدمات مشارکت و همراهی خوبی با ما داشته باشند.

تشکیل ۱۱۲ پرونده تخلف صنفی در بازار کردستان

در همین حال رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این بخش، بیان کرد: از زمان راه اندازی گشت‌های مشترک بین ادارات و سازمان‌های دولتی مسئول تاکنون هزار ۴۷۴ مورد بازرسی صورت گرفته است.

فرزاد سردارزاده ادامه داد: همچنین در همین مدت زمان ۱۱۲ مورد پرونده تخلف در بازار استان کردستان تشکیل شده است و برای جریمه این پرونده‌های تشکیل شده در مجموع بیش از ۵۱ میلیون تومان حکم صادر شده است.

او با اشاره به مهمترین تخلفات ثبت شده در استان کردستان در حوزه بازار طی یک هفته اخیر، عنوان کرد: عدم درج قیمت و گرانفروشی از جمله مهمترین تخلفات ثبت شده است که البته باید به این نکته هم توجه داشت که تمامی این تخلفات به صورت معمول در دیگر هفته‌های سال جاری گزارش شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان نیز در آخرین اظهار نظر خود در خصوص وضعیت نظارت‌ها بر بازار در این استان، اظهار داشت: نظارت تمامی ادارات و سازمان‌های دولتی بر فعالیت‌های بازار یکی از نیاز‌های لازم و ضروری است و انتظار می‌رود که از تمامی ظرفیت‌های در اختیار به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود.

نظارت مناسب بر بازار مطالبه جدی نماینده، ولی فقیه در کردستان از مدیران

حسین فیروزی گفت: تا این لحظه هیچ گونه افزایش قیمتی به صورت رسمی از سوی مسئولان و مراجع مسئول در کشور اعلام نشده است و به همین دلیل هر گونه افزایش قیمت کالا و خدمات در این استان کردستان ممنوع است.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ساماندهی وضعیت آژانس‌ها و سایر تاکسی‌های اینترنتی، افزود: در این حوزه هم برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته و انتظار می‌رود که مدیران و مسئولان مربوطه با دقت هر چه تمام تر مسائل و موارد را مورد پیگیری قرار دهند.

هر چند که هم اکنون و به صورت رسمی هیچ گونه افزایش قیمتی در سطح استان و کشور اعلام نشده است، ولی نظارت و دقت هر چه تمامتر بر وضعیت قیمت‌ها و ثبات آن‌ها یکی از انتظارات جدی و اصلی مردم به شمار می‌رود و در همین راستا نماینده، ولی فقیه در استان کردستان نیز روز دوشنبه این مهم را به عنوان یکی از مطالبات اصلی خود خطاب به مسئولان و مدیران استان اعلام کرد.

اقشار مختلف مردم نیز در اظهار نظر‌های خود در گفتگو با رسانه‌ها و یا در محافل عمومی و خصوص نظارت مناسب و بهتر بر بازار برای کنترل هر چه بهتر قیمت‌ها را یکی از مطالبات اصلی خود عنوان کرده و به همین دلیل از مسئولان و مدیران مربوطه انتظار دارند که این موارد را به خوبی رعایت کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.