آستان قدس رضوی از ۴۵۰ نفر از اقشار مختلف که در دهه پایانی ماه صفر با شعار محوری «همه خادم‌الرضاییم» نقش‌آفرینی کردند، تقدیر کرد.

آیین «شکرانه خدمت» و تقدیر از خادمان دهه پایانی ماه صفر برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیین «شکرانه خدمت» با محوریت تقدیر از ۴۵۰ خادمان و فعالان دهه پایانی ماه صفر با حضور حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی، مصطفی خاکسار قهرودی، قائم مقام آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

«شکرانه خدمت» برای اولین بار به منظور تقدیر از فعالیت و نقش گروه‎‌های مردمی و نمایندگانی از گروه‌های مختلف خدمتی از قبیل پاکبانان، هلال‌احمر، راننده اتوبوس، راننده تاکسی، حوزه بهداشت و سلامت، فعالان فرهنگی، پویش نذر نان، پویش منزل من هم زائرسراست، مبلغان، نیروی انتظامی، نمایندگانی از بخش‌های مختلف آستان قدس ، اجرایی شد.

گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به این‌که ۵ هزار هئیت مذهبی در ایام دهه آخر صفر به مشهد مشرف شده اند، گفت: مهم‌ترین مسئولیتی که برعهده متصدیان قرار داده شده تسهیل و تسریع جریان خدمت به زائران است و باید در این زمینه گام برداریم.

او از سازماندهی ۵۰ هزار نفر در حرم مطهر امام رضا (ع) به منظور خدمت افتخاری در این آستان خبر داد و تصریح کرد: با همت و تلاش در زمینه رصد تجربه‌ها و ایجاد الگو از تجارت می‌توانیم نمونه‌ای از الگو‌های خدمت به آحاد جامعه اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی ارائه کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: پس از اجرای موفق پویش «منزل من هم زائرسراست» مراسمی جهت تقدیر از شرکت کنندگان در این طرح برگزار شد و چندین نفر دواطلب شدند تا در همه ایام سال منازل آن‌ها میزبان زائران امام رضا (ع) باشد و این‌ها جلوه‌هایی از ارادت در خدمت رسانی در دهه آخر صفر است که هر کدام از این موارد بدون پشتوانه الزامات و دستورات اداری و حکومتی به وقوع پیوسته است.

گنابادی نژاد افزود: امسال در پویش جهاد خدمت بیش از ۲۲ هزار نفر اعلام آمادگی کردند تا به زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) خدمت رسانی کنند و مهم‌ترین مسئولیتی که برعهده متصدیان قرار داده شده تسهیل و تسریع جریان خدمت است و باید در این زمینه گام برداریم.

او ساختار سازمان‌دهی شده خدمت به زائر را بهترین الگو برای کار فرهنگی دانست و تصریح کرد: زائران پیاده هر کدام سرمایه بزرگی برای سازندگی معنوی و معرفتی هستند. برای ادقام در زمینه اولویت‌های اجتماعی در بعد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین بعد ارتقا و رشد ظرفیت‌های معنوی که در بیانه گام دوم مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است، می‌توان از این فرصت استفاده کنیم.
 
انتهای پیام// ز.م
 

تقدیر آستان قدس رضوی از خادمان دهه پایانی ماه صفر در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.