رئیس گروه هماهنگی و توسعه ورزش بانوان استان کردستان با اشاره به فعالیت بیش از ۴۵ هزار بانو کردستانی در هیات‌های ورزشی گفت:بانوان نیمی ازجمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عهدیه دولت  آبادی رئیس گروه هماهنگی و توسعه ورزش بانوان استان گفت: ۲۱ هزار بانوی کردستانی در کمیته‌های ۲۸ گانه ورزش‌های همگانی استان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: از این تعداد ۱۶ هزار و ۲۶۲ نفرورزشکاران سازمان یافته هستند که ۸ هزار و ۷۸۹ نفر از این بانوان در حوزه‌های قهرمانی فعالیت دارند.

دولت آبادی با اشاره به فعالیت ۳۱۵ هیات ورزشی در استان افزود: از این تعداد ۴۱ هیات در مرکز استان و ۲۷۴ هیات در شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند.

رئیس گروه هماهنگی و توسعه ورزش بانوان استان همچنین به حضور ورزشکاران کردستانی در لیگ برتر و رقابت‌های سوپر لیگ کشور اشاره کرد و افزود: بانوان ورزشکار کردستانی در رشته بسکتبال در رده سنی بزرگسالان و سوپر لیگ کشوری حضوردارند.

وی بیان کرد:در رشته هندبال هم در رده سنی امید، بانوان ورزشکار در مسابقات قهرمانی و لیگ برتری شرکت دارند.

دولت آبادی گفت:دررشته‌های کاراته و کاراته وان هم بانوان ورزشکار کردستانی عنوان‌های برتر تیمی و انفرادی را به خود اختصاص داده اند

وی افزود: دررشته وزنه برداری ۲ نفر، دومیدانی یک نفر، فوتبال دو نفر، بسکتبال دونفر، هندبال یک نفر، والیبال یک نفر، اسکی دو نفر، جودو یک نفر، تکواندو یک نفر و ناشنوایان دونفر به اردو‌های تیم ملی دعوت شده اند.

رئیس گروه هماهنگی و توسعه ورزش بانوان استان گفت: در رشته وزنه برداری یک نفر، فوتبال سه نفر، ناشنوایان دونفر، اسکی دونفر افتخار عضویت ثابت تیم ملی را کسب کردند.

گفتنی است، ورزشکاران سازمان یافته به کسانی اطلاق می‌شود که کارت بیمه پزشکی ورزشی را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ف

فعالیت ۳۱۵ هیات ورزشی در استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.