نشست رئیس و اعضای مجمع نمایندگان خراسان رضوی با حضور نماینده دادستان مشهد، روسای سازمان بازرسی، برنامه و بودجه و دیوان محاسبات و مدیران ارشد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی و شرکت تامین برق استان برگزار شد.

نشست رئیس و اعضای مجمع نمایندگان خراسان رضوی برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محور‌های گفتگو در جلسه طرح مشکلات و موانع مدیران و انعکاس آن به مجلس شورای اسلامی و وزرای مربوطه با رویکرد تسهیل موارد اجرایی و رفع موانع قانونی و در نهایت ایجاد بستر‌های مناسب برای خدمات بهتر در استان بود.

حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در این جلسه گفت: ما تا کنون نشست‌هایی از این دست با مدیران بخش‌های دیگر از جمله وزارت کار، وزارت بهداشت و درمان و امور اجتماعی داشته ایم و به نتایج خوبی هم دست پیدا کرده ایم.

او ادامه داد: در حوزه این نشست‌ها و پیگیری‌های انجام شده آورده‌های خوبی برای استان داشته ایم و وزارتخانه‌ها هم استقبال خوبی از این جلسات داشته اند.

محمد اعلایی مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ما باید تلاش کنیم تا بخش‌های غیر دولتی را در حوزه اقتصادی فعال کنیم برای مثال در کلان شهر مشهد به لحاظ آبی وضعیت بسیار شکننده‌ای روبرو هستیم و سد دوستی که مهم‌ترین تامین کننده آب شهر است ظرفیت کافی را برای تامین آب ندارد و با تهدیداتی از قبیل خشکسالی و تغیر اقلیم و فعالیت‌های انسانی در آن طرف مرز روبروست.

حسین محمودی قائم مقام شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: تبصره ۱۴ که بر اساس آن وجوه درآمدی شرکت‌ها متمرکز در حساب خزانه کشور است و تمام منابع درآمدی شرکت‌ها به خزانه دولت واریز می‌شود و همه دستگاه‌ها اجرایی باید برای تامین مالی پروژه‌های خود و حتی هزینه‌های جاری درخواست تخصیص بدهند و روند تامین منابع مالی بسیار کند می‌شود.

او ادامه داد: مسئله دیگر تمرکز کلیه حساب‌های بانکی در بانک مرکزی است که مشکلات و موانع زیادی را برای ما ایجاد کرده است، با توجه به حجم بالای کار بانک مرکزی روند وصول چک‌ها بسیار کند است و حتی پرداخت دستمزد‌ها هم به تعویق میفتد.

قائم مقام شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی ظرفیت انرژی‌های تجدید پذیر بسیار خوبی داریم، اگر بتوانیم از این منابع برای تولید برق استفاده کنیم بازار‌های فروش بسیار خوبی از جمله افغانستان را برای این تولیدات خواهیم داشت و اگر تعلل کنیم ترکمنستان این بازار را از ما خواهد گرفت.

اسماعیلیان مدیر عامل آب و فاضلاب مشهد نیز گفت: درباره وضعیت تصفیه خانه خین عرب باید پیگیری جدی صورت گیرد، چون در مشهد با مشکل متفاوتی مواجه هستیم، در مشهد فاضلاب جمع آوری می‌شود، اما امکان تصفیه آن وجود ندارد.

او ادامه داد: موضوع بعدی تسهیل و تشویق به سرمایه گذاری بخش خصوصی در فاضلاب است، چون اعتبارات دولتی در بخش فاضلاب به شدت کاهش یافته است و برای تکمیل پروژه‌های مهم با مشکل منابع مالی مواجهیم.
 
انتهای پیام// م.ب
 

 ظرفیت انرژی‌های تجدید پذیر بسیار خوبی در خراسان رضوی داریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.