مسکو حمله موشکی رژیم صهیونیستی به سوریه را نقض حق حاکمیتی و تمامیت ارضی این کشور خواند و ضمن محکوم ساختن آن، این اقدام را موجب تشدید تنش منطقه‌ای دانست.

روسیه نقض تمامیت ارضی سوریه از سوی موشک‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای به محکومیت حمله موشکی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه پرداخت و آن را نقض حاکمیتی و تمامیت ارضی این کشور دانست که موجب تشدید تنش می‌شود.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: «اخیرا، شدت موشک‌ها و بمب‌های اسرائیلی که خاک سوریه را هدف قرار می‌دهد بسیار افزایش یافته است ... این موضوع نگرانی شدید مسکو را به دنبال دارد. این مسئله را بسیار مهم می‌دانیم که تمامیت ارضی و حاکمیتی جمهوری عربی سوریه و دیگر کشور‌ها در منطقه حفظ شود.»

در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده است: «در این میان، این گونه اقدامات اسرائیل تنها به تقویت تنش و درگیری در اطراف سوریه می‌انجامد و تلاش‌ها برای عادی سازی اوضاع و دستیابی به ثبات در سوریه را خنثی می‌سازد و مانع آن می‌شود که شاهد توافق سیاسی در این کشور باشیم.»

صبح امروز، رسانه‌های سوریه گزارش دادند که پدافند هوایی این کشور حدود ساعت ۱:۳۰ صبح به وقت محلی چندین حمله موشکی اسرائیل به دمشق را رهگیری و منهدم کرده است. تقریبا ۲۰ انفجار پشت سر هم در مدت زمان کوتاهی در همان زمان و منطقه روی داد. پس از آن تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که عملکرد پدافند هوایی محلی علیه موشک‌های شلیک شده از سوی اسرائیل و همچنین آتش‌سوزی‌هایی روی زمین را نشان می‌داد.

پس از گزارش رسانه‌های سوری، ارتش اسرائیل نیز تایید کرد که نیروی هوایی این رژیم چندین هدف را در خاک سوریه نشانه رفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار