مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از نفوذ سامانه بارشی و سرد ازظهر روز پنجشنبه ۳۰ آبان ماه به استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهند با نفوذ سامانه بارشی و سرد از ظهر روز پنجشنبه ۳۰ آبان ماه بیشتر مناطق استان اردبیل با تاکید بر مناطق شمالی و نوار شرقی استان به ویژه جنوب شرقی استان تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد.

او بیان کرد: با نفوذ این سامانه وزش باد، کاهش دمای هوا بین ۴ تا ۶ درجه، بارش متناوب باران و برف و رخداد مه استان اردبیل را فرا می‌گیرد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل اظهار داشت: این سامانه باعث لغزندگی جاده ها، یخبندان، کاهش دید افقی و در بعضی ساعات همراه با کولاک برف در جاده‌های مواصلاتی و کوهستانی استان اردبیل می‌شود.

محمدی تصریح کرد: توصیه می‌شود همشهریان مدیریت توزیع حامل‌های انرژی از جمله صرفه جویی در مصرف گاز شهری جهت جلوگیری از احتمال افت فشار، تنظیم دمای انبارها، گلخانه ها، مراکز دامداری‌ها و مرغداری ها، خوداری از تردد غیر ضروری در جاده‌های مواصلاتی استان و نمک پاشی و محلول پاشی معابر و محور‌های مواصلاتی به ویژه در ساعات اولیه صبح برای جلوگیری از یخ زدگی را رعایت کنند.

او افزود: این سامانه بعدازظهر روز شنبه ۲ آذر ماه با در نظر داشتن تداوم هوای سرد تا اواسط هفته آینده به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی از استان اردبیل خارج شود.

انتهای پیام/ح

بارش برف و کولاک در راه است

برچسب ها: هواشناسی ، کاهش دما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار