در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

زیان ۵ هزار میلیاردی خودروسازان در ۶ ماهه اول ۹۸

دبیر انجمن خودروسازان گفت: در ۶ ماهه اول امسال هر خودروساز ۵ هزار میلیارد تومان زیان کرد.

///احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قیمت خودرو و افزایش قیمت بنزین، گفت: افزایش نرخ فروش خودرو تنها در بازار رخ داده و خودروسازها هیچگونه افزایش قیمتی را مصوب نکرده اند و گاهی نیز خودروهای خود را بر اساس مصوبه وزارت صمت با زیان نیز فروخته اند.

او ادامه داد:طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار سال گذشته خودروسازان ۷ تا ۸ میلیارد تومان زیان کرده‌اند. در ۶ ماهه اول امسال هر خودروساز ۵ هزار میلیارد تومان زیان کرد، به طور مثال سایپا پراید را ۳۷ میلیون تومان می‌فروشد در حالی که قیمت تمام شده آن ۳۹ میلیون تومان است. همچنین باید برای  آن ارزش افزوده ۹ درصدی نیز بپردازد و سودی نیز برای شرکت در نظر بگیرد که هم‌اکنون این خودرو را با زیان می‌فروشند.


بیشتر بخوانید: جای خودرو‌های هیبریدی در کشور خالی است/ ترخیص خودرو‌های دپو شده در انتظار رفع تخلفات


دبیر انجمن خودروسازان بیان کرد: قیمت‌ خودرو در بازار افزایش یافته ولی نرخ کارخانه هیچ تغییر نکرده که دلیل آن نیز هزینه‌های سرگردان در بازار است. هم اکنون بیش از ۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود دارد.

نعمت‌بخش تشریح کرد: وزارت صمت  برای کوتاهی دست دلالان صنعت خودرو، ضوابطی را  برای کاهش قیمت خودرو مشخص کرده است. به طور مثال  ثبت نام و خرید خودرو از هریک از خودروسازی ها را منوط به ارائه کد ملی فردی که ۱۸ ماه هیچ ثبت نام خودرویی انجام نداده است.

او ادامه داد: تنها راه حل کاهش قیمت خودرو، فروش خودرو در بازارهاست. در صورتی که خودروسازان به فروش محصولاتشان در حاشیه بازار کنند دیگر دلال ها و سرمایه گذاران کاذب طمع ثبت نام چندین هزار خودرو آن هم در سامانه شرکت های خودروسازی را نمی کنند.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: اگر مانند دهه ۷۰ خودرو‌ها در حاشیه بازار فروش برسد تقاضای کاذب خودرو کاهش یافته و قطعاً قیمت در حاشیه بازار نزولی می شود. حتی پیشنهاد داده‌ایم اگر در این رویه سودی به حسابمان واریز شود آن را به حساب سازمان حسابرسی واریز کنیم، اما کسی این پیشنهاد را قبول نکرد.

نعمت‌بخش تشریح کرد: فروش خودروها در بازار آزاد برمبنای نرخی است که دربهمن سال گذشته توسط وزارت صمت به خودروسازان اعلام شد و هیچ تغییر در این مصوبه رخ نداده است.

انتهای پیام/

نرخ فروش خودرو به بازار آزاد از بهمن سال گذشته تغییر نکرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
خودروسازها دارن مقدمات افزایش قیمت رو فراهم میکنن اینا همش بهانه هست، دوباره افزایش قیمت میدن و خودرو هم تحویل نمیدن و حاشیه بازار همچنان وجود خواهد داشت مثل پارسال که به بهانه حذف حاشیه بازار قیمت خودرو رو وحشتناک اضافه کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
بیست برابر قیمت میفروشن، چطور زیان میکنن؟!!!!!!!!!!!!!!!!.چرا تعطیل نمیکنن اگر زیان میدن؟ زیانی که به همه مردم وارد میکنن بمراتب بیشتر از نون خوردن کارمندان وکارگران این دوشرکته. آقا نهایتآ تعدادی کارمند وکارگر با تعطیلی این دو شرکت انحصاری شغلشون رو ازدست میدن ولی درنهایت جمعیت کشور سود میکنن. مثل یک انگشت دست که دچار ضایعه وحشتناک شده، آیا انگشت رو قطع کنیم یا بزاریم ضایعه به کل بدن سرایت کنه؟! جواب باشما
Iran (Islamic Republic of)
واقعیت
۲۰:۵۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
حاشیه بازار سهل پراید یک میلیارد هم بفروشید آخرش میگید زیان می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
کل مدیران را عوض کنند مشکل حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۱۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
زیان نه .بهتره گفته شود حیف و میل شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
اگه قراره گرونش کنن، اینقدر دری وری تیتر نزنین.
یه کلمه بنویسین گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۳:۱۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
همین حالا یکی از علل مصرف بالای سوخت همین خودروسازان هستند شما علت ضرر و زیانتان قیمت نیست علتش عدم توانایی شما در ایجاد یک واحد و گروه قوی تحقیق و توسعه است. تا کی می خواهید رانت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۳:۱۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
همین حالا یکی از علل مصرف بالای سوخت همین خودروسازان هستند شما علت ضرر و زیانتان قیمت نیست علتش عدم توانایی شما در ایجاد یک واحد و گروه قوی تحقیق و توسعه است. تا کی می خواهید رانت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۳:۱۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
همین حالا یکی از علل مصرف بالای سوخت همین خودروسازان هستند شما علت ضرر و زیانتان قیمت نیست علتش عدم توانایی شما در ایجاد یک واحد و گروه قوی تحقیق و توسعه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
کاملا تایید می کنم
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۳:۱۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
همین حالا یکی از علل مصرف بالای سوخت همین خودروسازان هستند شما علت ضرر و زیانتان قیمت نیست علتش عدم توانایی شما در ایجاد یک واحد و گروه قوی تحقیق و توسعه است. تا کی می خواهید رانت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
کل مملکت را بدهید به خودرو سازان تا دیگر زیان ندهند
خودرو ساز انحصاری بهتر از این نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
اصلا خودرو تحویل مردم دادید ک ضرر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
مرتیکه مردم رو چی فرض کردی ک میگی پنج هزار میلیارد ضرر کردید
پول ده سال فروش رو توی نیم ساعت بدست آوردید
نکنه میخوای پراید رو بفروشی قیمت بنز
اخه چ اپشنی اضافه کردید
حتی زه دور ماشین ضبط هم برداشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
خب هر پراید و بفروشن ۱۰۰ میلیون کی به کیه
Iran (Islamic Republic of)
امامی
۱۱:۲۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
هیچ زیانی نیست پس با ان افزایش یکشبه قیمت خودرو هزاران میلیارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
اخرش اه ونفرین مردم دیر یا زود دامن ظالم را میگیره چه دلال باشه وچه خودرو ساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
اگه ضرر میدن برن کنار کارو بسپارن به شرکت های دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
آخیه خودرو ساز بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
خودروسازی زیان ده با تولیدخودروهای نجومی بی کیفیت را تعطیل کنید ما را ضی به زیان خودروسازها نیستیم قیمت حاشیه بازار قبلی را دیدیم که چگونه قیمت خودرورا بالاکشید علت بالارفتن قیمت خودرو دربازار احتکار وکاهش عرضه خودروتوسط خودروسازهادربازاراست
آخرین اخبار