معاون هماهگی امور اقتصادی البرز گفت: درآمد غیرنفتی البرز در هفت ماه اول سال جاری ۳۸۰ میلیون دلار بوده است.

جهانگیر شاهمرادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، گفت: برای اولین بار در سال‌های پس از انقلاب درآمد غیرنفتی البرز در هفت ماه اول سال جاری ۳۸۰ میلیون دلار بوده که پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان سال جاری تا ششصد میلیون دلار نیز افزایش یابد.

شاهمرادی افزود: استان‌هایی که صاحب درآمد‌های بالایی در زمینه‌ تولیدات صنعتی هستند درواقع جزو استان‌هایی به شمار می روند که صنایع پتروشیمی در آنها جریان دارد، اما استان البرز بدون درآمد نفتی در این گروه حضور دارد.


بیشتر بخوانید: انبار‌های البرز پر از کالای اساسی است


او با بیان این که استان البرز در زمینه محصولات کشاورزی استان مولد است، افزود: تولید آرد در البرز دارای رقم قابل توجهی است به طوری که بیش از هفتاد درصد آرد تولید شده‌ به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در ادامه گفت: برند‌های بزرگ تولید ماکارانی کشور در استان البرز فعالیت می‌کنند و قسمت اعظمی از تولیدات خود را نیز به کشور‌های دیگر صادر می‌کنند.

او با بیان این که استان البرز در زمینه تولید دارو رقم قابل توجهی را در کارنامه خود به ثبت رسانده، افزود: شصت درصد دارو‌های صادراتی کشور در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام/د.خ

البرز، استان مولد در زمینه محصولات کشاورزی

برچسب ها: استانداری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.