نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در همایش یاوران وقف گفت:حوزه های علمیه زنجان نیازمند وقف جمعی است.

حوزه های علمیه زنجان نیازمند وقف جمعی استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در همایش یاوران وقف گفت:حوزه‌های علمیه زنجان نیازمند وقف جمعی است.

امام جمعه زنجان با بیان این که در حال حاضر تاکید مقام معظم رهبری بر احیای موقوفات در جامعه است گفت: در راستای ترویج فرهنگ وقف همه باید تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی وقف را رمز ماندگاری واقف دانست و افزود: در زنجان حوزه‌های علمیه به وقف جمعی نیازمند است.

در ادامه حجت الاسلام موسوی نیز با اشاره به اجرای سنت حسنه در سطح جامعه، حس نوعدوستی بشر و جاودانگی را دو ریشه مهم وقف برشمرد.

او با بیان این که خادمین زنجانی در سامرا سنگ تمام گذاشته اند گفت: سه سال است که در اربعین حسینی در سامرا برای خدمات رسانی به زائرین حسینی حضور داریم و از ۱۲ موکب در سال‌های گذشته امسال به ۳۰ موکب رسید که بخش عمده‌ای از این، مواکب اوقاف بودند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که ۴۰ درصد موقوفات عزاداری است، رفاه اجتماعی را یکی از آثار و برکات وقف اعلام کرد.

او همچنین با بیان این که واقفین در حوزه سلامت نیز گام‌های موثری برداشته اند تاکید کرد که در حال حاضر ۳۰ درصد بیمارستان‌های کشور موقوفه است.

انتهای پیام / ک

در مراسمی از از خادمین موکب اربعین حسینی در شهر سامرا تجلیل شد

برچسب ها: وقف ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.