رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مراحل ساخت دانشکده پرستاری این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، امیر بهزاد رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار با پیگیری نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی و از محل منابع صندوق توسعه ملی و موافقت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی برای تجهیز و به اتمام رساندن محوطه و ساخت مراحل پایانی دانشکده پرستاری این شهرستان اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه دانشکده پرستاری مهاباد هم‌اکنون از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، ادامه داد: مراحل تاسیس این دانشکده از جمله بخش‌های سالن اجتماعات، ۱۵ اتاق ویژه اساتید، ۱۰ کلاس درس، سالن مطالعه و مخزن کتاب، انتشارات، امور اداری، آموزشی و مالی، انبار، سایت رایانه، نمازخانه و آمفی تئاتر به اتمام رسیده است.

او افزود: بخشی از ساختمان اداری، محوطه و حصارکشی این دانشکده باقی مانده که با تخصیص این اعتبار پروژه دانشکده به طور کامل پایان می‌یابد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: امسال دانشکده پرستاری مهاباد برای نخستین بار با ظرفیت ۲۰ نفر، دانشجو پذیرش کرده و هم‌اکنون در این ترم تحصیلی ۱۰ دانشجوی پسر و ۱۰ دانشجوی دختر در مقطع کارشناسی پیوسته در این دانشکده تحصیل می‌کنند.

بهزاد با اشاره به اینکه تاسیس و پذیرش دانشجو در این دانشکده موجب ارتقا و توسعه حوزه بهداشت و درمان این شهرستان و منطقه خواهد شد، تاکید کرد: دانشکده پرستاری می‌تواند زمینه‌ای برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در مهاباد بوده و این امر را تسهیل بخشد.

ساختمان دانشکده پرستاری در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع شامل ۲ طبقه در حال احداث است؛ ابتدا مقرر شده بود تا این مکان به دانشکده علوم اجتماعی تبدیل شود، اما با پیگیری انجام شده به ساختمان پیراپزشکی و در نهایت به مجتمع عالی سلامت و دانشکده پرستاری تغییر یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/ج

اختصاص اعتبار برای تکمیل دانشکده پرستاری مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.