استاندار خراسان رضوی گفت: به دنبال این خواهیم بود که محدوده کشف رود به یک منطقه گردشگری تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساماندهی و احیای کشف‌رود که با حضور مسئولان استانی و شهری در یکی از مناطق پیرامون مشهد برگزار شد، گفت: اقداماتی که امروز به همت همه مدیران استانی انجام می‌گیرد، نافی اقدامات مسئولان گذشته نیست بلکه در راستای تکمیل کار نیمه تمام ساماندهی کشف‌رود است.

او با اشاره به اینکه احیای رودخانه کشف‌رود یک اقدام ملی محسوب می‌شود، ادامه داد: در صورت فراهم بودن شرایط، به دنبال این خواهیم بود که محدوده کشف رود با تلاش همه دستگاه‌های اجرایی به یک منطقه گردشگری تبدیل شده و توسط همه شهروندان مورد بهره برداری قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در زمینه ساماندهی کشف‌رود که با همکاری مشترک دولت، ارکان حاکمیت و مردم آغاز شده و در حال انجام است، در حقیقت همکاری بین بخشی برای حل مشکلات استان را تمرین می‌کنیم.

رزم‌حسینی افزود: نگاه دستگاه قضایی استان در خصوص موضوع ساماندهی کشف‌رود پشتوانه و دلگرمی خوبی برای مدیریت واحد احیای این رودخانه محسوب می‌شود، چرا که دستگاه قضا به دنبال پرونده سازی برای افراد نیست، اما در صورت به خطر افتادن امنیت و سلامت مردم برخورد‌های لازم را انجام می‌دهد.

او با بیان این نکته که مقدورات دستگاه‌های دولتی برای احیا و ساماندهی کشف‌رود کافی نیست، ادامه داد: باید هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مختلف برای این کار بزرگ وجود داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: امروز هر کسی در استان و در هر سطحی که به مردم خدمت‌رسانی می‌کند، نباید هیچ هویتی جز خادمی امام رضا (ع) برای خود قائل باشد؛ این افتخاری است که همه مدیران در هر مقام و جایگاهی باید به آن توجه داشته باشند.

رزم‌حسینی افزود: معین‌های اقتصاد مقاومتی استان در کنار ایجاد اشتغال به فکر رشد و آبادانی همه بخش‌های جامعه هستند و توسعه پایدار مناطق مورد تعهد را دنبال می‌کنند.
 
او با اشاره به اینکه باید با مردم صادقانه حرف زد، ادامه داد: باید بدانیم که در شرایط نا امنی همه ضرر خواهند کرد، چون آهنگ آبادانی متوقف و بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی تعطیل می‎‌شود لذا از همه دستگاه‌های مسئول برای مدیریت شرایط در چند روز اخیر تشکر می‌کنم.
 

حمایت دستگاه قضا از مدیریت واحد کشف رود در طول زمان ادامه داشته باشد

 

در این مراسم محمدرضا کلایی شهردار مشهد هم در سخنان کوتاهی پیرامون وضعیت کشف‌رود، گفت: موضوعات میان بخشی جز با یک مدیریت واحد قابل انجام نیست؛ پیش از این همه نیرو‌ها برای ساماندهی کشف رود در استان وجود داشت، اما استاندار خراسان رضوی توانست همه را برای توسعه و خدمت به مردم در کنار هم جمع کند.

او ادامه داد: حمایت دستگاه قضایی از مدیریت واحد کشف رود باید در طول زمان وجود داشته باشد و تا زمان رفع مشکلات زیست محیطی ادامه پیدا کند.

امروز با دستور استاندار خراسان رضوی، عملیات اجرایی ساماندهی و احیای کشف‌رود در قالب مدیریت واحد توسط شهرداری مشهد آغاز شد.

در گام اول این طرح عملیات اجرایی در طول تقریبی ۸۰ کیلومتر از رودخانه کشف رود آغاز شد که در کنار عملیات اجرایی در بیش از ۱۳۰ هکتار، آماده‌سازی بستر و کاشت درخت هم در دستور کار قرار دارد.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.