معاون بهرده برداری شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: انشعابات غیر مجاز شناسایی شده در مشهد حدوداً ۳۸ هزار انشعاب بوده که ۵ درصد از این انشعابات غیر مجاز، تنها مربوط به پایلوت شبکه امام علی (ع) می‌باشد.

شناسایی ۳۸ هزار انشعاب آب غیر مجاز در مشهدحسن آقایی معاون بهرده برداری شرکت آب و فاضلاب مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: قسمت عمده‌ای هدر رفت آب که مصرف می‌شود از انشعابات غیر مجاز یا بعضی کنتور‌های آب که دقت لازم ندارند سر چشمه می گیرد.

او با اشاره به اینکه آب بدون درآمد به عنوان هدر رفت آب محسوب می‌شود، ادامه داد: آب بدون درآمد از دو طریق تلفات ظاهری و تلفات واقعی هدر می‌رود که سهم تلفات واقعی ۸.۲۵ درصد و سهم تلفات ظاهری ۹.۷۵ درصد می‌باشد.

معاون بهرده برداری شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: مشهد بر خلاف اغلب شهر‌های دیگر کشور یک سوم جمعیت مشهد حاشیه نشین‌ها تشکیل داده اند که قسمت عمده انشعابات غیر مجاز ما مربوط به حاشیه شهر مشهد می‌باشد.
 
آقایی افزود: انشعابات غیر مجاز شناسایی شده در مشهد حدوداً ۳۸ هزار انشعاب بوده که ۵ درصد از این انشعابات غیر مجاز تنها مربوط به پایلوت شبکه امام علی (ع) می‌باشد.

او با بیان اینکه مهم‌ترین کار ما برای کاهش هدر رفت مدیریت فشار آب است، افزود: ما مشهد را به ۲۲ بخش تقسیم کردیم وتلاش ما بر این است که فشار شبکه توزیع بین ۲ تا ۲.۵ بار نگه داریم تا هدر رفت واقعی به حداقل برسد.

معاون بهرده برداری شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به اینکه با متخلفانی که با نصب مستقیم پمپ آب به شبکه اخطار داده و برخورد خواهد شد گفت: آب مشهد از چهار سد دوستی، طرق کارده، ارداک و دوقنات یک چشمه تامین می‌شود، ولی در حال حاضر منبع عمده تامین آب از آب‌های زیر زمینی می‌باشد.

انتهای پیام//ح. ص

 

آب‌های زیر زمینی منبع اصلی تامین آب مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.